Språkstasjon
01020304050607
29300102030405
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Er du vår nye undervisningsinspektør?

Ålgård skole er en 1.- 7. skole med 342 elever og 55 ansatte. Skolen har en språkstasjon hvor minoritetsspråklige elever på Ålgård får opplæring i norsk. Skoleledelsen består i dag av rektor, undervisningsinspektør og saksbehandler. For å styrke skoleledelsen søker vi etter en undervisningsinspektør til.

Den personen vi søker er brennende opptatt av skolen, har store ambisjoner for elevenes læring og klare visjoner for fremtidens skole. Du ønsker å utgjøre en forskjell i ditt møte med elever og ansatte.

Spørsmål om stillingen kan rettes til Gøril Vølstad på telefon: 51614671 / 476 78 262

Søknadsfrist: 31.05.2016

Gjesdal kommune mottar alle søknader i vårt elektroniske søknadssenter. Søknadsskjema med veiledning finner du på https://e-skjema.no/gjesdal/

Skolen har en svært dyktig og engasjert stab. Vår visjon er «Læring med trivsel». Visjonen skal danne grunnlaget for alt arbeidet vi driver på Ålgård skole. Vi skal ha et trygt og godt læringsmiljø med fokus på læring i et vidt perspektiv. Elevene må få utfolde og utvikle seg på alle områder – teoretisk, praktisk, fysisk, sosialt og kreativt. Lean-tenkningen skal gjennomsyre vår arbeidshverdag.Ålgård skole er praksisskole for studenter ved Universitetet i Stavanger. Vi er også en del av «Jærskulen» som er et omfattende samarbeid om skoleutvikling mellom kommunene Gjesdal, Hå, Klepp og Time.Gjesdalskolen vil i inneværende planperiode satse på IKT for å fremme elevenes læring og tilpasset opplæring. Kommunens mål er at IKT og digital kompetanse vil bli en integrert del av alle de ulike fagområdene. Denne satsingen vil bli viktig for Ålgård skole.

Vi søker en inspektør som:

• vektlegger ledelse som et teamarbeid
  • har god pedagogisk forståelse
  • har gode digitale ferdigheter
  • ser IKT som viktig i utviklingen av skolensamarbeider og kommuniserer godt med skolens ansatte
  • samarbeider og kommuniserer godt med elevenes foresatte
  • er opptatt av elevenes læring, mestring og utvikling
  • har blikket rettet mot fremtidens skole
  • har god rolleforståelse
  • tar ansvar og som arbeider for at alle ansatte er myndiggjorte

Søkeren må ha godkjent lærerutdanning. Det er ønskelig med lederutdanning og/eller ledererfaring. Personlig egnethet vil bli vektlagt. Stillingen innebærer ledelse/administrasjon og noe undervisning.

For stillingen kan vi tilby:

• en spennende og utviklende arbeidsplass
  • godt nettverk med andre skoleledere
  • skolelederutdanning
  • en utviklingsorientert skole
  • godt arbeidsmiljø
  • konkurransedyktig lønn
  • køfri arbeidsvei
  • barnehageplass for ansattes barn
  • god pensjonsordning med lånemuligheter
  • personalhytte
  • bedriftskunstforening og bedriftsidrettslag

Gjesdal kommune ønsker gjennom satsing på utvikling av en heltidskultur – å fremme kvaliteten for den enkelte bruker, skape en mer fremtidsrettet og effektiv organisasjon – å legge til rette for ett godt arbeidsmiljø og forutsigbarhet for den enkelte medarbeider.

Gjesdal kommune ønsker større mangfold, og vil oppfordre alle kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, kultur og tenkemåte.  Vi ser dette som viktig for nytenkning, utvikling og kvalitet i tjenestene våre.

Attester og vitnemål tas med til et ev intervju.Ansettelse etter gjeldende regler og tariffavtaler. Ansatte som arbeider med barn og unge må framlegge politiattest ved tiltredelse.

Søknadskjema:  https://e-skjema.no/gjesdal/

Husk å oppgi arkivsaknummer: 16/837.