John Allansgate 2 6509 Kristiansund
Telefon: 71 57 55 50 Send oss e-post
Redaktør: Elin L. Lyngstad
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Calendar
Title and navigation
<<<mars 2024><<
mars 2024
mtotfls
01020304050607
Poliklinikk Kristiansund BUP

Poliklinikken for psykisk helsevern til barn og unge mellom 0 til 18 år holder til i Sykehusgaten 2 ved Kristiansund sykehus. Enheten gir tilbud om forebyggende arbeid, gjennomføre undersøkelser, gi behandling og råd/veiledning til personer som har psykiske lidelser eller problem.

Våre ansatte har ulik utdannings- og erfaringsbakgrunn og gir tilbud ut fra tverrfaglig teamarbeid. Familien og/eller nettverket til pasienten er ofte tilknyttet tilbudet som blir gitt.

Vår enhet betjener i hovedsak følgende kommuner i vår region: Kristiansund, Smøla, Aure, Rindal, Surnadal, Halsa og Averøy. Fritt sjukehusvalg åpner for henvisninger også fra andre kommuner.

Samarbeidet med kommunene er en svært viktig del av det helhetlige tilbudet som blir gitt til barnet/ungdommen.

Hva gjør vi?

Psykisk helsevern for barn og unge gir tilbud om undersøkelse/utredning, diagnostisering, behandling og oppfølging av barn/ungdom og deres familier. I tillegg gis konsultasjon/veiledning til 1.linjetjenesten.

Undersøkelser/utredning:

• samtaler med barnet/ungdommen/familien
  • innhenting av informasjon fra familie, skole, barnehage, event. andre etater
  • medisinske/psykologiske/psykiatriske/pedagogiske undersøkelser og tester
  • lekeobservasjon
  • skoleobservasjon

Behandling:

• individualterapi til barnet/ungdommen
  • foreldresamtaler/foreldreveiledning
  • familieterapi
  • gruppebehandling
  • medikamentell behandling
  • samarbeidsmøter rundt barnet/familien
  • viderehenvisning til innleggelse i familieavdeling eller psykiatrisk avdeling

Konsultasjon og veiledning:

Poliklinikken gir også tilbud om konsultasjon og veiledning til andre sykehusavdelinger, skoler, barnehager, helsestasjoner, barnevernstjenester, barnevernsinstitusjoner, psykiatriske sykepleiere og leger i kommunene.

Akutt-tilbud:

Vi har i klinikkens åpningstid beredskap i fht. henvendelser der det er behov for rask vurdering av alvorlig problematikk.

Hvem er vi?

Det er ulike faggrupper som jobber ved vår klinikk:

• Pedagoger
  • Sosionomer
  • Leger
  • Psykologer
  • Sykepleiere
  • Sekretærer

Alle som jobber på Psykisk helsevern poliklinikk har arbeidserfaring med barn og ungdom og deres familier. Faggruppene samarbeider for å gi de som henvender seg til oss et så bredt tilbud som mulig.