Meny
Velg seksjon Forside
Trinn 1
Trinn 2
Trinn 3
Trinn 4
Trinn 5
Trinn 6
Trinn 7
Innføringsgruppe
Besøksadresse Abraham Berges gate 18 4580 Lyngdal Telefon: 38 33 42 20 Send oss e-post
Postadresse Postboks 353 4577 Lyngdal
Redaktør: Ingrid Alden
Calendar
Title and navigation
Title and navigation
<<<desember 2017><<
desember 2017
mtotfls
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
01020304050607
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt

Om skolen:

Berge barneskole er den største barneskolen i kommunen med sine ca. 350 elever fordelt på 1. til 7. trinn samt en egen klasse for elever fra andre land som trenger begynneropplæring i norsk språk og kultur.

Det er ca 50 ansatte på Berge barneskole. Skolen ligger midt i sentrum og ligger vegg i vegg med den nye ungdomsskolen.

Lucia ble feiret i år også, slik tradisjonen er. Det som var nytt i år var at det var elevrådet sammen med noen ansatte som gikk Lucia. Alle klassene fikk besøk og elevene satte pris på å få hver sin klementin av de flinke elevrådsrepresentantene.

På en helt vanlig onsdag var 6. trinn så heldige å få besøk av en liten dvergdachsfamilie. Det var Siril som ville vise frem de siste tilskuddene i familien - 3 seks-ukers gamle dvergdachsvalper.

Hvordan har det gått med plantene som flyttet hjem?

Denne gjengen på 6. trinn har akkurat avsluttet et 10-ukers leseprosjekt. Leseprosjektet "Bokslukerprisen 2017" presenterer et utvalg av ti nye barnebøker i ulike sjangere. Klassen har stemt på hver enkelt bok og sendt 5 bøker videre til superfinale.

TORSDAG 9. NOVEMBER KL. 19.00-20.30 VED LYNGDAL KIRKESENTER

Pål Roland er dosent ved Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning ved Universitetet i Stavanger. Han er en ettertraktet foredragsholder med høy kompetanse på barns atferd og hvordan vi voksne kan påvirke dette.
Temaet denne kvelden blir:
Hvordan kan vi som foreldre påvirke atferd i positiv retning?
Hvordan forstår vi mobbing, og hva kan vi gjøre?
Betydningen av relasjonsbygging - hvordan skal vi tenke om våre forventninger?


I vår hadde vi tomatprosjekt i 6.klasse. Ferien kom, og de tomatplantene som fortsatt levde flyttet hjem til hver enkelt. Hvordan har det gått videre?