Publisert: 28. april 2023 | Sist endret: 21. mars 2023 | Forfatter: Martha Mydland Finsådal

Digital praksis i barnehagen.

15.mars inviterte vi foreldrene til barnehagen, der vi viste litt av hvordan vår digitale praksis er, der vi ønsker å bidra til at barna får utforske, leke, lære og selv skape noe via digitale uttrykksformer. På avdelingene ble det vist :

*filmer som barna har vært med å lage både historien og selve filmen.

*Bilder og filmer av barna som bruker trådløst mikroskop (easi scope), enkel koding via små roboter (Bee-bot og Blue-bot), app der tegninger blir "levende" (Quiver)

*Historier lagd med "Book creator" (en app) og hvordan de bruker QR-koder.

*Film av hvordan de aller yngste får fine sanseopplevelser gjennom å bruke prosjektor.

På kjøkkenet var det lagt til rette for at foreldrene kunne prøve noen av verktøyene selv,noe som så ut til å fenge mange av de fremmøtte. Der ble det også servert frukt som noen av barna hadde hjulpet å kutte opp. Alt i alt en fin dag :)