Publisert: 07. november 2023 | Sist endret: 07. november 2023 | Forfatter: Martha Mydland Finsådal

Markering av FN-dagen i Bjørnungen.

I år valgte vi å samle inn penger til Redd barna og deres arbeid knyttet for å hjelpe barn rammet av krig og konflikt, som også var årets tv-aksjon.

Nytt denne gangen var salg av lapskaus, kjekt å kunne ta middagen i barnehagen, godt mulig vi gjør dette igjen. Ellers var det tradisjonen tro, salg av kaker, muffins og boller i "kafeen" på kjøkkenet.
Barna hjalp til med kutting av grønnsaker til lapskausen. Noen av barna var også med og bære og rigge istand, og Bjørneklubben(førskolegruppa) hadde laget  fine plakatenr som hang i kafeen og ved fiskedammene.

Vi prøvde å få til gjenbruk-stativ  med klær, dette var det litt  lite respons på, men vi tenker vi skal prøve igjen senere, gjerne i samarbeid med foreldrerepresentantene.
Noen bøker fra gjenbrukshyllen fikk nytt hjem, men det er mange igjen, de står ennå fremme, det er bare å forsyne seg !
Ellers synes vi det var fint å få til utstilling av de flotte keramikkhjertene barna har lagd, de skal få henge å pynte opp hos oss en stund til før de blir med hjem.

Martha ,fagleder.