Jernbaneveien 24 4306 SANDNES
Redaktør: Gro Slåttelid
Gå til Its Learning
Virksomhet

Senter for flerspråklige barn og unge er et kommunalt ressurssenter i Sandnes. Vi arbeider med minoritetsspråklige barn og unge i alderen 0 – 16 år.

Ved senteret arbeider tospråklige fagarbeidere/ assistenter og tospråklige faglærere/ morsmålslærere. Fagarbeidere/ assistenter og lærere er ansatt på FBU og har møter og kontorarbeid der. Arbeidet med barn og unge foregår i barnehager og skoler i hele kommunen. Blant våre medarbeidere har vi kompetanse på omtrent 30 språk

Senteret arbeider med kompetanseutvikling på fagfeltet og tilbyr kurs og samlinger for tilsatte i barnehager og skoler. Vi har fire fagledere som kan gi veiledning etter behov fra ledere og fagpersoner som arbeider med minoritetsspråklige.