1.trinn
Telefon: 51670369 Send oss e-post
Redaktør: Arne Raunholm
Nasjonale prøver 2016

Resultatene for de nasjonale prøvene er nå klare. For første gang er alle prøvene, også lesing  digitale.

Resultatene for alle landets skoler finner du her: https://skoleporten.udir.no/rapportvisning/grunnskole/laeringsresultater/nasjonale-proever-5-trinn/nasjonalt?enhetsid=00&vurderingsomrade=11&underomrade=50&skoletype=0&skoletypemenuid=0&sammenstilling=1

Elevene på 5. trinn ved Figgjo skole har i år til dels svært gode resultat. I regning har elevene våre det beste resultatet av alle skolene i Sandnes med et gjennomsnitt på 55 poeng! Gjennomsnittet for kommunen er 50 poeng. I engelsk gjør også elevene ved Figgjo skole det bra med et gjennomsnitt på 53 poeng. Kun 2 andre skoler i kommunen har et bedre resultat i engelsk.  Med 49 poeng  i  lesing, er elevene ved Figgjo skole akkurat på gjennomsnittet for både Sandnes kommune og Rogaland fylke. Landsgjennomsnittet er 50 poeng for alle de tre prøvene.

Gratulerer!