1.trinn
Telefon: 51670369 Send oss e-post
Redaktør: Arne Raunholm
OKTOBER MÅNED

Oktober går mot slutten, og vi på 1. trinn har lyst til å fortelle litt om alt vi har gjort i kløpet av denne måneden.

I denne måneden har vi jobbet flittig med bokstavene M og A i norskfaget. I matematikken har vi blant annet lært om rett, linje, krum, linje, stråle, linjestykke og brukket linje. Vi har også spilt ulike spill som blant annet "sparegrisen" og vi har skrevet masse tall.

Vi har også hatt høstferie fra skolen en hel uke. Det var kjekt å møtes igjen etter ferien! Fredagen før høstferien hadde 1 - 3 trinn høstsamling for resten av skolen i grendahuset. Vi på 1. trinn hadde øvd på en høstsang som vi fremførte. det var litt skummelt, men også veldig kjent å synge foran hele skolen!

Etter høstferien fikk vi være med på en slags seremoni der de tok det første spadestikket til det som skal bli den nye skolen på Figgjo. Ordføreren var der og gravde et hull med en stor gravemaskin. Etterpå fikk vi boller og kakao. Det var deilig!

I kunst og håndverk har vi hatt fokus på høst. Vi har laget både høst-tre med fingermaling og paraplybilde med masse regn på.

Vi gleder oss til å starte på ny måned.