Velg seksjon Forside
Hålandsveien 21 4053 Ræge
Telefon: 51 94 42 42 mob 90297213 Send oss e-post
Redaktør: Safet El.
Det er 13 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
<<<april 2024><<
april 2024
mtotfls
01020304050607
29300102030405
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Velkommen til Håland skole SFO

• Håland skole SFO er middels stor kommunal SFO med ca. 40 barna fra høst 2021. SFO er et fritidstilbud til alle barn i 1.-4.klasse og for barn med særskilte behov på 1.-7. års trinn. Fritidstilbudet gir elevene tilsyn og omsorg og legger til rette for lek, kultur - og fritidsaktiviteter med utgangspunkt i alders - og funksjonsnivå og interesse hos elever.

• Fra oppstart av har vi hovedfokuset på å bli kjent med hverandre. Gjennom kommunikasjon og ulike aktiviteter blir vi kjent med alle små og store på SFO-en vår. Dagsrytme, rutiner og regler i SFO skal læres og oppfriskes. Gjennom kommunikasjon og samspill blir vi tryggere på hverandre. Aktivitetene er ikke detaljtplanlagt enda, men vil bli tilrettelagt etter barnegruppe og det enkelte barns behov. Dessuten vil barna få mulighet til å komme med ideer og innspill og vi voksne skal prøve å være imøtekommende så langt det lar seg gjøre. I starten vil vi bevisst bruke mye tid på fri lek, slik at barna kan nærme seg hverandre og oss voksne i sitt eget tempo. Etter hvert vil vi gripe fatt i det barna er interessert i, og jobbe videre med det.

• Tiden i SFO er barnas fritid. Med utgangspunkt i kommunens fokusområder skal Håland SFO ha et variert aktivitetstilbud. Daglig skal barna få tilbud om: frilek ute eller inne, forming, bygging, lesing, rollespill, spilling, og god mat. I tillegg til faste daglige aktiviteter kommer vi til å tilby aktiviteter ved anledning: bruk av gymsal, bading, turnering, matlagning, dans, fotball m.m 4.klasse klubben skal ha egne aktiviteter.

• SFO har åpent alle virkedager. På undervisningsdager er det morgentilbud fra kl.07:30 til kl.08:15 og tilbud etter undervisningstid frem til kl.16:30. Morgentilbudet er en rolig stund der barna kan leke og spise medbrakt frokost. På undervisningsfri dager SFO åpent fra kl.07:30 til kl.16:30. Juleaften, nyttårsaften og onsdag før skjærtorsdag har SFO stengt. Det sendes ut eget påmeldingsskjema for plass i SFO ved undervisningsfri dager.

• Beskjeder fra foresatte om henting, ”gå hjem selv”-tidspunkt, være med andre foreldre hjem og lignende gis skriftlig til SFO. SFO kontaktes ved fravær eller endringer i oppholdstid. Personalt tar kontakt med foresatte hvis barna forsvinner, eller ikke møter til avtalt tid.

Telefon nummer til avdelings leder er 51 94 42 40. Dere sender kun SMS til avdelingen i tilfelle forandringen eller hente/ gå hjem situasjoner 90297213

• Håland skole SFO kommer til å ha fokus på god mat. Målet vårt er å servere brødmat med variert og sunt pålegg fire dager i uken og et varmt måltid en gang i uken. Det vil være grønnsaker til alle måltid, og frukt serveres hver mandag og fredag. Målet vårt er å lage mat sammen med barn sånn at de får mulighet til å bestemme hva de vil ha. Vi ønsker å ha buffe der barna har mulighet til å velge mellom forskjellige pålegg og grønnsaker.

• For å sikre et godt SFO- tilbud er det viktig med godt samarbeid mellom SFO og de foresatte. Det kommer jevnlig til å legges informasjon og bilder til de foresatte på SFO sin hjemmeside. Det sendes kun unntaksvis ut informasjon på papir. Det er viktig at foresatte formidler informasjon av betydning om barna og gir tilbakemeldinger innen tidsfrister.

• Meld fra til SFO personalet når dere henter barn slik at de blir krysset ut fra kontrollisten. Det skaper trygghet hos personalet og vi slipper å forstyrre dere hvis vi ikke har sett at dere har hentet barna.

• Hva kan foresatte forvente av SFO? At barna får oppmerksomhet, trøst og omsorg når de trenger det. At barna deres blir sett og inkludert i lek og aktiviteter. At personalet tar kontakt med dere dersom de er bekymret for noe knyttet til deres barn.  At personalet viser dere respekt og lytter til deres innspill knyttet til deres barn. Ansatte som er til stede for barn og er gode rollemodeller.