Forside
Hovedadresse Haugesundsgata 27 4014 Stavanger Telefon: 51 50 88 10 Send oss e-post
Postadresse Postboks 8069 Forus 4068 Stavanger
Norskkurs og kvalifisering Rennesøygata 12 4014 Stavanger
Rektor: Harald Nedrelid
Johannes norskopplæring film
Se film her!
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Kurs og registrering - Courses and registration (Norwegian courses and 75 hours social studies)

Vi tilbyr kurs i norsk og samfunnskunnskap, både på dag - og kveldstid, og som ordinære kurs, nettkurs og kombikurs, fra nybegynnernivå A1 til høyere nivå B2.

Du kan melde deg på norskkurs og 75 timer samfunnskunnskap på flere språk via våre elektroniske påmeldingskjemaer som du finner til høyre, eller under.

Ønsker du å møte opp personlig til registrering, må du avtale tid via telefon 51508810 eller ved å sende en epost til registrering@johannesls.no

REGISTER FOR NORSKKURS - REGISTER FOR SAMSFUNNSKUNNSKAPSKURS

Etter at du har meldt deg på, tar vi kontakt via epost innen 4 uker.
Ved registrering skal du blant annet si noe om:

• din tidligere skolegang
  • andre språk du kan
  • om du kan litt norsk fra før

Ha følgende dokumenter tilgjengelig:

• Pass
  • Oppholdstillatelse
  • Eventuell dokumentasjon på tidligere norskopplæring
 De fleste som har søkt opplæring får tilbud om kurs innen 3 måneder. Du får sms/e-post fra skolen når du har fått plass på kurs.

Kontaktinformasjon hvis du allerede har registrert deg hos oss:

• For ordinære kurs: dag@johannesls.no (for day courses).
  • Hvis du allerede er registrert på Johannes læringssenter, kan du be om å bli satt på venteliste til kveldskurs ved å kontakte kveld@johannesls.no (for evening courses).
  • Hvis du er interessert i å delta på et nettkurs, kan du be om å bli satt på venteliste ved å sende en e-post til nett@johannesls.no (for online courses).

Vi vil eventuelt foreta en kartlegging for å finne ut hvilket nivå du bør starte på.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ENGLISH VERSION

We offer courses in the Norwegian language at all levels A1 to B2, in the daytime (morning or afternoon) and evening, as well as online-based courses.

You can join a course at the start of each new term. Most of our courses have 4 terms throughout the school year.

REGISTRATION FOR NORWEGIAN COURSES - REGISTRATION FOR SOCIAL STUDIES

When you register we want to know about your:
  • Education from your home country
  • Other languages you know
  • Previous learning of Norwegian

Have the following documents available:

• Passport
  • Residence permit
  • Documents of  Norwegian skills

Most applicants will be offered a course within 3 months. You will receive an sms/email from Johannes læringssenter when you have a place in a course.

Contact information once you have registered yourself online:

• Daytime courses:  dag@johannesls.no
  • Evening courses:  kveld@johannesls.no
  • Online courses:  nett@johannesls.no

If necessary, we will offer you an evaluation test to find the most appropriate course for you.