Velg seksjon Nasjonale prøver
Fjelltunvegen 37 4103 Jørpeland
Telefon: 45613117 Send oss e-post
Redaktør: Ragnhild Sandvik

Kjære alle elevar og føresette ved Jørpeland ungdomsskule!

No er me stort sett klare, og det er ei glede for meg, på vegne av alle tilsette ved JUS, å ønske velkommen til nytt skuleår og skulestart i morgon tidleg!

Alle elevar møter i morgon 17. august til første time kl 8:15.

Me håpar at de også er klare for skulestart, og gler oss til å møte kvar og ein av dykk:-)

Beste helsing Gunn Marte Bull (rektor) & CO

Formålet med nasjonale prøver er å gi skolene kunnskap om elevenes grunnleggende ferdigheter i lesing, regning og engelsk. Informasjonen fra prøvene skal danne grunnlag for underveisvurdering og kvalitetsutvikling på alle nivåer i skolesystemet.

Prøvene gjennomføres om høsten, kort tid etter at elevene har startet på 5., 8. og 9. trinn.Resultater fra de nasjonale prøvene gir et begrenset bilde av de ferdighetene og den kompetansen elevene har. Resultatene må derfor ses i sammenheng med annen relevant informasjon om skolen, kommunen og elevene.

Se mer info på: