Besøksadresse: Kamskjellveien 2, 4310 Hommersåk Postadresse: Postboks 583, 4302 Sandnes
Telefon: 51 686600 SFO 90872438 Send oss e-post
Redaktør: Rektor Helga M. Bertelsen
Hva er FAU?

Når foreldre engasjerer seg, blir elevene mer motiverte og lærer mer på skolen. Et godt samarbeid mellom hjem og skole skjer best gjennom dialog og avklaring av hvilke forventninger lærer og foreldre har til barnets skolegang. Et tett samarbeid mellom hjem og skole om elevenes faglige og sosiale utvikling kommer den enkelte elev til gode.

Alle foreldre som har barn i skolen, er medlemmer av skolens foreldreråd. Foreldrerådet velger et arbeidsutvalg (FAU) som er foreldrestemmen overfor skolen. FAU skal blant annet sikre reel medvirkning for foreldre og ha medansvar for at elevens læringsmiljø er trygt og godt. For at arbeidsutvalget skal kunne arbeide på vegne av foreldrene på skolen er det viktig med tilbakemelding fra foreldrene om aktuelle saker, f.eks. situasjoner ved barnets skolevei eller forslag til tiltak mot mobbing.

FAU ved Kyrkjevollen skole består av en representant fra hver av de 14 klassene. FAU møtes en gang i måneden og tar opp aktuelle saker.

Eksempler på oppgaver til FAU:

• Arbeide for tyrgg og sikker skolevei
  • Sosiale tiltak for elevene
  • Arbeide for oppgradering av uteområde
  • Være en informasjonskanal fra foreldrene til skolen og omvendt

Her finner du referat fra FAUs siste møte.