Besøksadresse: Kamskjellveien 2, 4310 Hommersåk Postadresse: Postboks 583, 4302 Sandnes
Telefon: 51 686600 SFO 90872438 Send oss e-post
Redaktør: Rektor Helga M. Bertelsen
Leksehjelp skoleåret 2016-2017

Kyrkjevollen skole tilbyr dette skoleåret leksehjelp til elever på 4-7 trinn. Det vil være tilbud om leksehjelp på mandager rett etter skole tid. Det er avsatt 1time og 15 min til leksehjelp. Påmeldingsfrist : 26.august.  Oppstart mandag 5.september

14. juni 2010 vedtok Stortinget endringer i opplæringsloven og privatskoleloven. Kommuner og private skoler plikter å tilby gratis leksehjelp til elevene. Kommunen/den enkelte skole står fritt til å organisere hjelpen på god måte.

På Kyrkjevollen skole vil elever på 4-7 trinn få tilbudet. Deltakelse på leksehjelpen skal være frivillig for eleven, men eleven skal ha rett til å delta. Tilbudet er gratis. Det skal likevel inngås en avtale dersom en vil benytte seg av tilbudet, og det skal gis melding til skolen dersom eleven ikke kommer på leksehjelp.   Det vil være assistent/fagarbeider som står for leksehjelpen.   Viktig informasjon: Foresatte har fortsatt hovedansvaret for oppfølging av leksene. Det er foresattes ansvar å se til at leksene er gjort, og få hørt eleven i leseleksen hver dag. Lekser som skal gjøres ved hjelp av It`s learning må også gjøres hjemme. Foresatte kan ikke forvente at alle leksene er gjort og/eller kontrollert når elevene har gjort lekser på skolen.Skolens ordensregler gjelder også for leksegruppen. Elever som forstyrrer, vil bli sendt hjem eller til SFO . Ved gjentatte brudd på reglene eller manglende oppmøte, vil foresatte bli kontaktet av rektor/inspektør og eleven kan miste plassen.  Vi minner om at det ikke er rett til spesialundervisning i leksehjelp.  Leksehjelp gir ikke rett til skyss.

ALLE som søker får plass - det sendes ikke ut bekreftelse på mottatt søknad.

Påmedlingsfristen er gått ut, men det går an å høre med kontaktlærer om det er plass.

Mvh Kristian Bøe Undervisningsinspektør