Meny
Velg seksjon Systemteam
Gå til Its Learning
PPT
PPT
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Calendar
Title and navigation
Title and navigation
<<<desember 2017><<
desember 2017
mtotfls
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
01020304050607
Prosessmodellen
R2017
MAS
TA2016
Banale kulturer
H42017
S2017A
S2017B
Teamevaluering
Rustå2016-2017

Lenden skole og ressurssenter skal bidra til å øke Stavangerskolenes kapasitet, slik at alle elever kan delta aktivt i et inkluderende læringsmiljø på egen hjemmeskole.

Vår visjon er: «Vi ser muligheter», noe som innebærer at vi skal:

- Sørge for at elever blir best mulig inkludert på egen hjemmeskole/klasse
- Bidra til løsninger for skoler som blir utfordret mht å tilpasse læringsmiljøet for alle
- Samarbeide med foresatte og andre samarbeidspartnere
- Kunne tilby alternative opplæringsarenaer til elever og skoler som i en tidsavgrenset periode kan ha behov for det

Du finner den enkelte avdeling under "Velg seksjon" øverst til høyre.

Søknadsskjema finner du under "Søknader" til høyre.

 


Fra 1. august 2017 er det vedtatt nytt regelverk om skolemiljø. Den nye loven skal sikre nulltoleranse mot mobbing og sørge for at elevene har det trygt og godt på skolen.

Kurset tar sikte på å gjøre skolens ansatte bedre rystet til å håndtere ulike utfordringer i forhold til aggressive elever.

Vi har nå utviklet et nytt digitalt kartleggings verktøy for å se nærmere på banale kulturer

Nytt av året er systemteamet ved Lenden skole og ressurssenter er i gang med opplæring for å bli PALS- veiledere. Skoler som ønsker å starte opp med PALS-programmet kan få opplæring, veiledning og oppfølging.

Vil du ha en kjapp innføring i hva spesialundervisning er, hva ord og uttrykk betyr og hva du kan forvente av skolen din? Last ned veiviseren Spesialundervisning på fem minutter her. 

KARTLEGGING LÆRINGSMILJØ. Spørreundersøkelse blant elevene.(med tilbakemelding til klasselærerne)

Vi har utviklet en digital spørreundersøkelse med spørsmål knyttet til særlig viktige områder i et læringsmiljø:


-Kurs og kompetanseheving til hele personalet eller grupper av lærere (dag eller kveldstid) 

-Veiledning og støtte på systemarbeid og tiltak   

- Kurs innen temaet atferdsvansker, forebygging, ledelse etc.  


Gjennom questback innhenter vi informasjon om hvordan lærerne opplever utfordringene ved skolen i hverdagen, hvordan skolen som system jobber med problemløsning, samarbeid om utfordringer og ledelsens rolle og kollegers rolle som støttespillere.

Skolen vil få en systemrapport med  analyse og forslag til utvikling.


Golden 5 Målet i opplegget er å støtte/hjelpe lærerne i å skape et godt læringsmiljø. Opplegget er fundamentert i vissheten om at skolen er en viktig arena med tanke på barn og unges dannelsesprosess og sosiale utvikling.

SE LINK