YoU- rådgiving
Periodeplan
9A - Periodeplan
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt

Vi er i en prosess der vi skal over til ny hjemmeside.

Den nye hjemmesiden vil gjelde fra uke 42 . Følg denne linken.

Første uka i juli kjøres førsteinntaket til videregående skole. Elevene på 10.trinn har fått en del informasjon om prosessen framover og hva de bør huske denne sommeren. Under "informasjon" finner du en oppsummering av dette: svar på inntak, stipend fra Lånekassen, fylkeskommunens pc-ordning og Flying Start.

Lykke til, da!

Skolen ønsker, i samarbeid med FAU, å invitere foresatte på alle trinn til foreldrekveld tirsdag 21. februar kl. 19.00.
Agendaen for møtet er sosiale medier.

Vi har invitert politiet som vil si noe om dagens utfordringer og tendenser. Dette er noe både skolen og foresatte må kjenne til for at vi sammen skal kunne ivareta ungdommene våre på en best mulig måte.
Store deler av  ungdommenes fritid brukes på sosiale medier. Flere ungdommer opplever utestenging og mobbing, samt trender i samfunnet som ikke alltid er gode forbilder.

Vi håper at dere setter av datoen og prioriterer dette. Velkommen til skolens aula.

mvh
Ledergruppa på Lundehaugen

Det blir oppstart av nytt skoleår onsdag 17.august.

Det nærmer seg 17.mai og dette året skal Lundehaugen ungdomsskole gå i barnetoget i Ganddal bydel sammen med bl.a Ganddal og Sørbø skole.

Vi håper at alle elevene deltar i toget. Ta ned flagg. Oppmøte med Ganddal skole kl 09:10 - avgang kl 09:30. Toget ender på Sørbø skole der det vil bli taler for dagen.

Vi vil ønske alle elever og foresatte ved Lundehaugen ungdomsskolen en god påske. Første skoledag etter påsken er onsdag 20.april.

Hilsen alle ansatte

I desember skal elevene på 10.trinn ha mottatt MinID på sin folkeregistrerte adresse. I forbindelse med innsøkinga til videregående opplæring, ber vi om at alle sikrer at denne er mottatt og at eleven sjekker at hun/han klarer å logge seg inn på vigo.no i god tid før innsøkingen i klassene (uke 6-7). Har en bestilt MinID på et tidligere tidspunkt, skal en bruke denne. Elevene kan også logge seg inn med annen elektronisk id f.eks bankid.

Her finner dere oppdaterte retningslinjer fra Utdanningsdirektoratet fra 09.09.20

Alle barn har rett til et trygt og godt skolemiljø uten mobbing og krenkelser. Dersom elever ikke har det trygt og godt på skolen skal skolen hjelpe til.