Velg gruppe Forside
Besøksadresse Torgny Segerstedts vei 27 5143 Fyllingsdalen
Stiftelsen Montessoriskolen i Bergen Postboks 1420 Oasen 5844 Bergen Telefon: 55912790 / SFO: 47255160 Send oss e-post
Redaktør: Marit Tombre
Send e-post
Administrasjonen
Gå til Its Learning
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Historisk museum

Steinalderen og Egypt........
Gul base har vært så heldige å få reise på historisk museum to dager på rad! Først besøkte de steinalderen og så var det Egypt. Dette var et veldig bra opplegg, hvor barna virkelig ble engasjerte. I steinaldertiden fikk de være med på å lage smør, og spinne tråd. Elevene fikk også en lykkeamulett til å henge rundt halsen. I Egypt er det jo selvfølgelig mumier som er spennende, her fikk både små og store prøve seg. De ble delt i grupper, og det var stasjoner med ulike aktiviteter. De store barna ble satt til å hjelpe de små. I den flotte hallen fikk de spise matpakken sin. Elevene fikk mye skryt for engasjementet sitt, og imponerte med gode kunnskaper.
Main Image
Bilde 1 av 21