Ole Reistads vei 17 9325 Bardufoss Vis på kart
mtotfls
01020304050607

Visjon:
På Bardufoss ungdomsskole er det plass til alle!
Ungdommer, ansatte og foreldre skal sammen medvirke i å skape et læringsmiljø som fremmer trygghet, trivsel og læring gjennom gode relasjoner der målet er å gjøre barn og unge robuste og i stand til å mestre livet og hverdagen sin.
Vi vil:
 1. Gi alle en opplevelse av å høre til, oppleve seg som en betydningsfull deltaker i fellesskapet og ha mulighet til medvirkning.

2. Ha ansatte som gjennom sine holdninger, sin kunnskap og sine handlinger legger til rette for sosial og faglig utvikling for alle!

3. Ta ansvar for et skole- hjemsamarbeid som ivaretar den enkelte ungdom og fellesskapet i skolen

4. Drive aktiv profesjonsutvikling hvor det er trygghet og tillit i personalet til å gi ærlige tilbakemeldinger til hverandre.

Dersom barnet trenger briller, er sannsynligheten stor for at man har rett på denne pengestøtten.

Plan for trygt og godt barnehage og skolemiljø 2023

Se linken

Tusen takk for donasjonen

Retningslinjer for utdeling av medisiner i skoletiden.

Skoleskyss og tilrettelagt transport

Daglig opplever både elever og lærere landet over krenkelser på Internett. Det kan f.eks. være en falsk profil på Facebook, et sjikanerende innlegg på en blogg eller bilder som er publisert uten samtykke. Noen av disse krenkelsene er svært grove

På det nye nettstedet www.nullmobbing.no finner barn, unge og foreldre informasjon og råd om mobbing og deres rettigheter.

Utdanningsdirektoratet har laget en oversikt for foreldre over regelverket i grunnskolen.

I grunnskolen skal alt fravær fra og med 8. trinn føres på vitnemålet. Fraværet skal føres i dager og timer. Enkelttimer skal ikke konverteres til dager.Foreldrene kan kreve at årsaken til fraværet føres på et vedlegg til vitnemålet, men dette må det da søkes om.

Vi minner om at det er frivillig å ta med mobiltelefoner på skolen. Dersom uhell skjer, erstatter ikke skolen tap eller skade på elevenes eiendeler, ref kommunenes kollektive ulykkesforsikring for barn og ungdom, som ligger på hjemmesiden vår.

"Skade på el. tap av eiendeler: Den lovpålagte ulykkesforsikringen dekker kun personskade og ikke skader på klær, sko, briller osv. Dekning av slike skader evnt tap av eiendeler forutsetter at det foreligger private forsikringer for den enkelte elev. Skolen forsøker alltid å oppklare situasjoner der elever har mistet/blitt frastjålet eiendeler, men vi har ikke noen plikt til å yte økonomisk kompensasjon i slike situasjoner.

Fra skolens side vil vi herved presisere at eleven selv må ta ansvar for sine verdisaker, og for øvrig vurdere om det er nødvendig å ta med større pengebeløp, dyre mobiltlf, ipod’er og lignende".

FUG er et nasjonalt, rådgivende organ for både utdanningsmyndigheter og for foreldre og ansatte i grunnopplæringen. Utvalget består av syv medlemmer og er oppnevnt for fire år.

FUG ønsker å dyktiggjøre foreldrene i å være gode samarbeidspartnere for skolen og i denne sammenheng trenger vi hjelp fra dere. Til tross for at vi feirer 40 års jubileum i år opplever vi at vi ikke er godt nok kjent blant foreldre og ansatte i skolen.

Se mer informasjon om FUG på www.fug.no

Velkommen til den nye publiseringsløsningen til MinSkole.no. Nettsiden er full av ulik funksjonalitet og er laget i et helt nytt topp moderne design. I tillegg er nettsiden responsiv, noe som betyr at det fungerer like greit å både lese og administrere siden via laptop, nettbrett og mobil.  Det er viktig at nettsiden er oppdatert slik at den blir interessant for leserne, vi har derfor prøvd å gjøre det enkelt for deg å administrere den. Håper du liker den nye nettsiden til MinSkole.no.

Kontakt oss gjerne på support@nyweb.no/ 51 20 78 88 dersom du har spørsmål.