Luohká / Klasse 1
dager
timer
sec

Slik bruker du hjemmesiden! Du kan navigere på hjemmesiden ved å bruke "Meny" til venstre eller ved å bruke "Velg seksjon" til høyre.

Under "Meny" til venstre finner du informasjon om skolen, bl.a. om ansatte, om oss og hvordan kontakte oss.

Under "Velg seksjon" til høyre finner du bl.a. oppdaterte nyheter fra hvert trinn, SFO, FAU og samarbeidsutvalget.

Det er mulig å abonnere på nyheter. Da får du nyheter direkte på mail.

Hilsen rektor

SFO faktura for Mai 2024 vil bli forsinket

Finnmark fylkeskommune gjør en mindre justering på avgangstid om morgenen på rute 254, 255, 256 og 257, se vedlagte rutetabeller.

Flytting
Vi vil takke alle foreldre som hjalp oss til å flytte fra klasserommene og til brakkeriggene, og våre elever bidro også blant annet med å pakke sine bøker og bære stoler og bord.
Og vi må også takke idrettslagets medlemmer som stiller opp på dugnad for klubbene sine, og hjelper oss med flytting.

Vuoigatvuođat nuvttá skuvlasáhttui/ Rett på gratis skoleskyss

Informasjon om flytting

Barn som går eller sykler til skolen får trafikkerfaring, frisk luft og fysisk aktivitet som gir en god start på skoledagen.

Velg den tryggeste veien når dere går til og fra skolen. Noen steder kan stier, gårdsveier eller lignende være tryggere å gå, selv om skoleveien kan bli litt lengre.
Hvis du må kjøre bil, vurder om du kan stoppe et stykke unna skolen slik at barnet kan gå det siste stykket alene eller sammen med andre. Trafikken rundt skolen er ofte kaotisk ved skolestart og skoleslutt. Jo flere som kjører, dess flere uoversiktlige og farlige situasjoner blir det for elevene.

Trygg Trafikk anbefaler:

Der det er mulig bør barna gå til skolen, gjerne sammen med voksne. Frisk luft og fysisk aktivitet gir elevene en god start på skoledagen.
Øv på skoleveien sammen med barna.
Foreldre eller andre voksne kan samarbeide om å følge og hente barna på skolen hver sine dager.
Barn bør være 10-12 år gamle før de sykler alene i blandet trafikk. Det er først i denne alderen de har forutsetninger for å kunne sykle i et vanskelig trafikkbilde.
Foreldre kan gjerne sykle sammen med barna til og fra skolen før de er gamle nok til å  sykle alene.
Lag hjertesone rundt skolen: Hjertesone

Påminnelse: Det er ikke LOV å kjøre inn i skolegården når dere henter og levner barna deres. Skolegården regnes også innkjørselen ved gamle skolen. Det er et forbudsskilt ved portene - Innkjøring forbudt.

Busslomme: denne er til skolebusser, og ikke til parkering.

På- og avstigning fra bil skal ikke hindre skolebussene i å kjøre.

En spørreundersøkelse med mål om å kartlegge om gratis kollektivtilbud for personer under 20 år i Finnmark vil føre til flere reisende

Skuvlaruvttu / Skoleruta 2024-2025

Kulturskuvla joatká oahpahusa, nugo dábálaččat, muhto ođđa gaskaboddosaš lanjain.

Kulturskolen fortsetter med undervisning som vanlig, men i nye midlertidige lokaler.

Diehtu vuođđoskuvlladearvvasvuođa birra / Informasjon om skolehelsetjeneste

Visma Flyt Skole har fått ny foresattportal. Denne portalen erstatter gammel hjemmeweb, er tilpasset mobilt grensesnitt og supplerer min skole appen.

Skuvlasáhtu ja bussekoarta

Bures boahttin ođđa skuvlajahkái!     Velkommen til nytt skoleår!

Váhnenovddasvástádus – Skuvllas dieđut váhnemiidda geat eai ása ovttas

Foreldreansvar - Informasjon fra skolen til ikke-samboende foreldre

Ohcanskovvi bihttáveahkkái

Søknad om leksehjelp