Småtrinnet
Røsvikveien 1522 8220 Røsvik
Telefon: 75685000 mobil:46831186 Faks: - Send oss e-post
Redaktør: Trude Cecilie Gleinsvåg
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
<<<mars 2024><<
mars 2024
mtotfls
01020304050607
10.trinn: Opplysning trekkfag: Skriftlig eksamen
18.05.2016 kl 09:00
dager
timer
sec
Lykke til!
Gå til Fronter
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt

Velkommen til Røsvik skoles nettside!

Til venstre på skjermen finner du punktet meny.  Klikk her og finn diverse info.

Til høyre på skjermen finner du punktet velg seksjon. Klikk her og finn artikler, bilder og info fra skolehverdagen vår.

I år er det hele 10 år siden Røsvik skole startet prosjektet i Røsvik kystfort.

Vi i 10 kl. 2022/2023 er det kullet som har vært med fra starten av, noe vi er stolt over å ha vært med på.

Vi som har skrevet dette gikk bare i 1. klasse da, men vi fikk allikevel mange oppgaver som skulle løses.

Bildegalleri fra årets juleavslutning.

Vårt multiplier event!

Avslutning av prosjektet Supporting Active Citizenship:

Gardenparty -
et arrangement som viser resultatet av prosjektet Supporting Active Citizenship i praksis

Les om vår reise til Praha, 25.-28. april 2022.

Supporting acrive citizenship - møte i Norge.

Mellomtrinnet har arbeidet TV-aksjonen: "Barn, ikke brud" denne uken. Elevene har lært om temaet i alle trinn. På mellomtrinnet har elevene arbeidet med presentasjoner, veggaviser og en avisartikkel.

Her får du lese avisartikkelen:

Informasjon fra skolehelsetjenesten:

Ungdomsskolen har dette året hatt fokus på skole-og læringsmiljøet, og funnet på aktiviteter som har vært forebyggende og relasjonsskapende. Gjennom året har  vi hatt både små og store aktiviteter, men den største av dem alle var renovering av ungdomsklubbens lokaler.

Røsvik skole samarbeider videre med Angel skole i Praha. Småtrinnet har jobbet med å øve på selvstendighet i garderoben sin på skolen.

Skoleårene 2019-2020, 2020 - 2021 og 2021 - 2022 deltar Røsvik skole i et spennende og utviklende samarbeidsprosjekt med skolen «Angel » (Zâkladnî skola) i Praha.

Vi skal blant annet utveksle undervisningsmetoder som går på medbestemmelse og demokrati. Vi skal arbeide innovativt med læreplanene og utvikle felles studieprosjekter.

Et av oppleggene i samarbeidsprosjektet med Praha har vi nå gjennomført for 2.gang;  “Garden Party”.
En aktivitetsdag hvor elevene er med og bestemmer innholdet i dagen.

Etter en ide fra vår samarbeidsskole Angel i Praha, har vi for 2. gang arrangert eventyrvandring.

Røsvik skole samarbeider videre med Angel skole i Praha. Dette året har mellomtrinnet arbeidet med problemstillingen: "Hvordan kan vi ta vare på alt som lever rundt og med oss?"

De ulike klassene på mellomtrinnet har arbeidet med forskjellige emner innenfor dette.

Torsdag i denne uken har elevene våre fra 4.- 10. klasse guidet studenter fra UIO langs hele kulturstien som går gjennom hele bygda. Dessverre hadde vi ikke det beste været, men med kjempeflinke, dyktige elever og et positivt publikum, gjennomførte vi guidingen til tross for silende regn. Hele skolen deltok. 1.- 3.klasse besøkte noen av postene fulgt av elever fra mellomtrinnet.

Klarer du å lese ord som er lagd ut fra seigmannkoden? Se bildene og les forklaringen i teksten nedenfor, og se om du klarer å finne ut hvilke ord som skjuler seg bak seigmennene elevene har satt sammen!

I starten av desember reiste 4 lærere fra Røsvik skole til Praha for å besøke samarbeidsskolen Angel skole, som er ei stor byskole i en av Prahas 22 bydeler. Besøket var et ledd i et internasjonalt samarbeid mellom disse to skolene.

Skoleårene 2019-2021 skal Røsvik skole delta i et spennende og utviklende samarbeidsprosjekt med skolen «Angel » (Zâkladnî skola) i Praha. De skal blant annet utveksle undervisningsmetoder som går på medbestemmelse og demokrati. De skal arbeide innovativt med læreplanene og utvikle felles studieprogrammer. Dette er også i tråd med den nye Fagfornyelsen som kommer til neste år.