Velg seksjon Klasse 10 a
Telefon: 71 57 55 00 Faks: 71 57 55 01
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Lenker 2 Ingen lenker i samlingen

Torsdagskvelden den 15. februar blir det fullt trøkk på scenen i gymsalen. Da blir Nordlandet Grand Prix 2024 arrangert. Til daglig omtalt som NGP.

Skolen begynner så smått å ta preg av forberedelsene til den store kvelden. Melodi blir valgt, tekst skrevet og de første dansetrinn tas.

Uke 7 blir i sin helhet viet til NGP. Da jobbes det over hele skolen. Masse øvinger på klasserom og etter hvert på scenen. På kunst og håndverks avdelingen blir kostymer sydd eller fikset på, og kulisser og rekvisitter lages. På skolekjøkkenet produseres det diverse lekkerier som kan nytes i pausen.

På torsdag blir det mye prøving i gymsalen. På generalprøven får vi besøk av barneskoleelever. Om kvelden blir det show, og klassene får vise frem hva de har fått til.

Spenningen er stor om hvem som vinner, men denne kvelden er det mange vinnere. Alle bidrar med noe, og er med på å skape en flott kveld.

Informasjon om billettsalg kommer senere.

Fredag den 16.februar avspaseres det, og vi tar en tidlig og velfortjent vinterferie.

Vel Møtt.

Da er vi kommet godt i gang med 2024, og vi er omtrent halvveis i dette skoleåret.

NUS vil ønske alle elever, foresatte, ansatte og alle andre et

RIKTIG GODT NYTTÅR!

Nordlandet ungdomsskole har fått ny rektor nå i november.

Hun heter Lene Hoel og kommer i fra Atlanten videregående hvor hun har vært en del av ledelsen siden 2008.

Vi vil ønske henne velkommen og lykke til i jobben.

For de som har TK + kan dere lese et intervju med henne på denne linken: Ny rektor på NUS,

Her kommer endelig power pointen vi viste til foresatte på foreldremøte i september.

Vedlagt ligger også lenke til statistikken fylket har fra inntaket for skoleåret 2023-2024.

Det er en økende utfordring i skolen i Norge at elever har et stort fravær.

På Nordlandet Ungdomsskole har vi flere tiltak som en del av vårt forebyggende arbeid, men også tiltak vi gjør straks
vi merker at elever har mer enn 10% fravær.

Se mer om dette i dokumentet "NÆRVÆRSARBEID-NUS" som dere finner under: Info til Foresatte

Høstferien er i uke 41.

Vi håper alle får en fin høstferie, og at dere bruker ferien til en velfortjent hvil fra skolearbeid. Og at når dere kommer tilbake mandag den 16.oktober har dere fått ladet opp batteriene.

Tiden mellom høstferie og juleferie pleier å være hektisk. Store og små prøver, og andre vurderinger.

Så kos dere mye i høstferien.

Foto: Arne Sager. Høstmyr. Gjemnes kommune.