Velg seksjon Klasse 7
Postboks 583 4302 Sandnes
Telefon: 51637440 Send oss e-post
Redaktør: Agnes Gullberg
Det er 18 dokumenter i arkivet.
Absence crew fortalte eventyr

"Hver uke setter vi opp aktiviteter i Folkehallene for deg som har lyst å prøve noe nytt, og treffe folk på egen alder.

Rookie, heter det.

Rookie er for deg som går i 5.-10. klasse. Og det er gratis!

Både aktiviteten og lån av det utstyret du trenger for å kunne være med. Det passer fint å komme alene.

På Rookie treffer du garantert andre nybegynnere.

De fleste aktivitetene har ingen påmelding, det er bare å møte opp. Sjekk i kalenderen hva som skjer de neste ukene, og finn noe som du har lyst til å prøve."
Les mer her: Folkehallene

Tusen takk til foreldre og klassekontakter, som ordnet det slik at vi kunne nyte en deilig påskefrokost 😊

Elever som skal starte på Lurahammaren ungdomsskole skal ha samlinger på Lura bydelshus om kvelden 11. og 12.juni.  Nøyaktig tidspunkt for hver enkelt elev blir delt ut som ranselpost i slutten av mai.

Formålet er å gi elevene en myk start på overgangen til ungdomsskole. Elevene vil treffe hverandre i en sosial ramme og bli mer trygge på hverandre før oppstart i august.

Ansvar for Bli-kjent-kveldene på Lura bydelshus er Enhet Kultur i samarbeid med kommunens SLT-koordinator.

Foresatte vil bli invitert til å komme på slutten av hver klassesamling.

Her skal vi lære: - lytte til og forstå ord og uttrykk vi bruker  om forskjellige yrker.

- kunne fortelle om et yrke.

- lese om forskjellige yrker og arbeidsplasser

Grammatikk: kunne bruke fortellende,spørrende og nektende setninger.

Sammensatte ord = når vi setter sammen to ord, kaller vi det et sammensatt ord. F.eks dyr + lege = dyrlege