Postboks 583 4302 Sandnes
Telefon: 51637440 Send oss e-post
Redaktør: Agnes Gullberg
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt

Porsholen skole sin visjon er:

VI GJØR HVERANDRE GODE»

I dette legger vi:

-Vi aksepterer hverandres ulikheter og verdier.

-Vi bygger hverandre opp ved å være romslige og rause.

-Vi støtter hverandre gjennom å dele kunnskap og ferdigheter.

-Vi er aktive og robuste mennesker som takler medgang og motgang

-Vi utfordrer hverandre ved å være lyttende og å gi relevante tilbakemeldinger

Vi ønsker barna velkommen til én uke stappfull av forskeropplevelser de sent vil glemme. På kurset lærer deltakerne om naturvitenskapens spennende verden.

De får utføre eksperimenter med ekte forskerutstyr og bruke kreativiteten til å løse praktiske oppgaver. Årets kursinnhold følger læreplanen og er et godt supplement til skoleundervisningen.

Årets sommerskole heter “Vår magiske planet”. Du finner mer informasjon om sommerskolen på www.forskerfabrikken.no

Eli Ording
Fabrikkoverlærer

I dag har vi vært vertskap for skolecupen. Vi har hatt besøk av Stangeland, Godeset og Kvernevik skole. Det har blitt både seier og tap. Uansett har det vært en kjekk dag for hele skolen.

Hei alle foresatte
Endelig skolerute for 2024/2025 vil ikke bli vedtatt før i kommunestyret i Sandnes før 15. april 2024, men her på hjemmesiden finner dere en foreløpig skolerute som dere kan planlegge ut fra.

Datoene i denne tilsvarer den som går til politisk behandling.

Siden dette er en foreløpig skolerute som ikke er vedtatt så kan den politiske behandlingen føre til endringer.

Årsaken til at skoleruta blir vedtatt senere i år enn tidligere år er at det i ny opplæringslov, som trer i kraft 1. august 2024, er krav om at forskrift om skole og feriedager (skoleruta) skal publiseres i Norsk Lovtidend. De formelle kravene til en lokal forskrift er blant annet at den skal vedtas av kommunestyret. For de som er interessert så kan dere lese mer om det her:

Ny opplæringslov

Denne uka har vi kost oss både inne og ute.

Laila i 2B ble en av vinneren i Aftenbladets juletegnekonkurranse og har fått en flott diplom.

Vi hadde noen gode og kjekke dager med aktiviteter på huset rett før jul. Bilder fra noen av aktivitetene kan du se her.

Vi ønsker dere alle en riktig god jul, og et godt og innholdsrikt nytt år! Vi håper dere får gode og hyggelige juledager sammen med nære og kjære!

Her er noen tilfeldig utvalgte bilder fra november! En måned der vi har vært veldig aktiv med å leke med duplo, en måned der vi har laget masse god mat, disse rettene var; fiskesuppe, fiskepinner med grønnsaker og indisk biryani.

I helga deltok Lura skolekorps med juniorene og hovedkorpset på underholdningskonkurransen Stavanger Open.
Skolekorpset fikk 2. plass i 1. divisjon janitsjar. I tillegg fikk de 2. plassen for underholdningen i salen de spilte i.
Korpset konkurrerte i år med musikk fra Disney-filmen Vaiana.
Jammen er vi heldige på Lura som har et slikt fantastisk korps.

3. trinn koste seg på en imponerende forestilling fra DKS 🤩

Absence crew fortalte eventyr

Her kan dere se noen bilder av hva vi gjorde på SFO i oktober.🍂

Storsamling