Klasser og avdelinger 3.trinn 3.TRINN
Sam Eydes Gate 163 3660 Rjukan
Telefon: 35082770 Send oss e-post
Redaktør: Jorunn Øverland
Det var en lykkelig gjeng barn å treffe i ny preppa langrennsspor på Rjukan stadion. Her var det høy aktivitet der elevene var igjennom ulike skilek - poster. Alle leker man kan gjøre inne kan man å gjøre med ski på beina som for eksempel hinderløype, hale napping, fotball og kaste på blink. Her er noen bilder fra dagen.

I dag startet skoledagen med en felles samling ute i skolegården i forbindelse med FN-dagen. Elever på 7.trinn fikk heise det nye FN-flagget. I tillegg ble det fremført både en FN-appell fra elevrådsrepresentanter, diktlesning og felles sang. Deretter fortsatte elevene med mange spennende prosjekter rundt forbi på skolen med fokus på FN og de ulike bærekraftsmålene som tema.

Torsdag, 15.12.22 kl. 18.00, inviterer vi alle som ønsker det til årets sangling i Rjukanhallen. Dørene åpner kl 17:30.  Alle elevene møter senest kl. 17:45 i sine klasserom. 2.trinn må møte kl. 17:30. Vi oppfordrer flest mulig til å gå eller benytte parkering i sidegater rundt skolen. Det er ikke lov å kjøre opp i skolegården eller parkere til hinder for utrykningskjøretøy. Det er mange elever som har øvd mye til denne dagen, så av hensyn til disse ber vi foreldre passe godt på mindre barn som er med. Vi gleder oss!

Ved anbefaling fra kommuneoverlegen om testing av elever ved Rjukan barneskole får elevene med seg selvtester hjem. Elever med nylig gjennomgått covid-19 trenger ikke teste seg. Tester kan hentes på Helsehuset på Rjukan, eller på i Tinn Austbygd på Tinn helsetun. Se kommunens hjemmeside for mer informasjon om dette. Her ser du en film om hvordan bruke selvtest.

Vi ber om at alle nye 1.klassinger får lastet inn Transponder meldingsbok.  SFO vil bruke denne til å sende ut info om oppstart her. Mange barn starter allerede 3.august.

Her kan dere se en kjapp gjennomgang av meldingsboka og funksjonene her. Hvis du skal sende melding på flere barn trykker du på plusstegnet og huker av alle barna du vil sende en melding på. (Dette har jeg glemt å forklare i videoen). Lykke til!

Ta kontakt med med skolen på e-post: rjukan.barneskole@tinn.kommune.no dersom noe er uklart.

Fra 2.august vil nye førsteklassinger dukke opp med meldingsbøker dersom du har lastet inn app.

Hilsen Jorunn Øverland