Velg seksjon Bildegalleri
Sam Eydesgate 236 3660 Rjukan
Telefon: 35082710 Send oss e-post
Redaktør: Arne Persson

Kunstig intelligens (KI eller AI) har gjort sitt inntog i samfunnet og i klasserommet. KI er såpass nytt at skolen ikke har et fullverdig system til å håndtere alle aspekter rundt fenomenet. I hovedteksten her har jeg hentet noen retningslinjer fra Levanger. Retningslinjene er generelle og svarer på hvordan vi som skole også håndterer KI i dag. Det jobbes og vil jobbes kontinuerlig, både lokalt i kommunen og i Kongsbergregionen med å finne retningslinjer for hvordan vi som skole skal kunne utnytte mulighetene, men også beskytte oss mot muligheter. Vi regner også med at det vil komme nasjonale føringer.

KI vil sannsynligvis medføre en endring av vurderingspraksis for skolene.

Tradisjonen tro inviterer 9. klasse lærere til julemiddag i desember. Her har tirsdagsgruppa besøk av Susan og Marianne. Hyggelig stemning og god mat :)

Skolen i Tinn innfører fra høsten 2023 digitale samtykker. På grunn av reglene om personvern, må skolen innhente samtykke for blant annet å ta og dele bilder/video av elever. Vi trenger også samtykke for å la elever sitte på i privatbiler i skoletiden eller kunne dele ut jod-tabletter.