Publisert: 02. mai 2024 | Sist endret: aldri | Forfatter: Gunhild Skjørdal Jahr

1. klasse har fått pris for kreativ komponering

I vinter komponerte 1. klasse musikk som ble sendt inn til Veslefrikk. Der likte de musikken så godt at 1. klasse ble tildelt pris for Kreativ komponering i både Veslefrikk og Ung komposisjon. Musikken har blitt arrangert for symfoniorkester og framført av Kringkastingsorksteret på Skapia festkonsert tidligere denne uka. I dag har vi sett utdrag fra konserten og rektor har overrakt prisen til 1. klasse. Det var stor stas og stolte førsteklassinger!

Hvis du vil høre musikken ved navn "Prompemusikk" kan du se opptaket av Skapia festkonsert (trykk på lenken) og bla fram til ca 14 minutter. Musikken vil også bli spilt på konsert i Kilden i Kristiansand torsdag 23. mai (Ung komposisjon).

Alle som sender inn bidrag til Veslefrikk får en tilbakemelding fra proffe komponister, her er et utdrag:
«Prompemusikken dere har laget er både morsom og engasjerende å lytte til. Dere bruker en rekke ulike virkemidler, rytmeseksjoner, bruk av stemme og melodisk instrument. Så har dere laget en historie som dere forteller med musikken. Vi håper “den som prompet” i historien deres ikke ble så lei seg når alle lo. Det er ikke så lett å vite hva som skjer nøyaktig i historien så vi vet fortsatt ikke hvem som gjorde det – men det gjør ingenting! Vi synes det er kult å høre på spillet mellom xylofonen, gnisselydene og oooooingen til barna i siste delen, det er veldig stilig musikk.»