Publisert: 06. mai 2024 | Sist endret: aldri | Forfatter: Gunhild Ueland

Aksjonsdag 2024

Tirsdag 30.april gjennomførte elevene ved Rosseland skole årets aksjonsdag. Det var løp i skolegården, og i etterkant kunne elevene får kjøpe saft og kake i kafeen. Det var stort engasjement blant elevene, de heiet hverandre frem under løpet. 4.-7.klasse startet først, de løp så mange runder de klarte på 30 minutter. De yngste avsluttet, og skulle løpe så mange runder de klarte på 20 minutter. Til sammen løp alle elever + noen i personalet 891 runder. Kjempe bra!!
Elever og ansatte fikk sponset en valgfri startkontigent. Elevene i 7.klasse hadde i oppgave å drive kafeen. De tok ansvar for opprigg, salg og nedrigg. Ansatte ved skolen stilte med kaker til kafeen.  Til sammen kom det inn kr 27725 kr.  James og Alta School i Nairobi kan nå kjøpe inn skriver til skolen sin.