Velg seksjon Forside
Røsvikveien 1522 8220 Røsvik
Telefon: 75685000 mobil:46831186 Faks: - Send oss e-post
Redaktør: Trude Cecilie Gleinsvåg
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
<<<april 2024><<
april 2024
mtotfls
01020304050607
29300102030405
10.trinn: Opplysning trekkfag: Skriftlig eksamen
18.05.2016 kl 09:00
dager
timer
min
sec
Lykke til!
Gå til Fronter
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
TV-aksjonskveld 2016

Torsdag 13.oktober inviterte Røsvik skole til TV-aksjonskveld. Bygdas folk møtte opp og det var helt fullt i gymsalen.

Skolen har lenge arbeidet fram mot TV-aksjonskvelden. Alle klassene har arbeidet med årets tema. Årets TV-aksjon heter "Sammen får vi hjelpen helt frem", og det er Røde kors som arrangerer den sammen med NRK.

Selve TV-aksjonen går av stabelen søndag 23.oktober.

Røsvik skole hadde nok en gang lagd et flott arrangement. 7.klasse hadde hovedansvaret for arrangementet og var kveldens konferansierer. De fortalte også hva årets TV-aksjon samlet inn penger til, og de fortalte om Røde kors og deres arbeid. De forklarte forskjellene på en flyktning, asylsøker og hva det vil si å være mindreårig flyktning. Elever fra kulturskolen deltok i underholdningen sammen med sine kulturskolelærere. Flere av kulturskoleelevene hadde kun vært i kulturskolen i 4-5 uker, så det var imponerende å høre og se hva de har lært.

I tillegg hadde skolen invitert flyktningemottaket i Røsvik til å bidra med underholdning. Mohammad på 17 år holdt et foredrag om livet sitt i Syria. Han fortalte om et godt liv inntil krigen startet. Så måtte han flykte sammen med familien sin. Han fortalte levende om et liv på flukt og deres reise for å komme til Norge. Han viste bilder fra Syria før krigen startet. Han avsluttet sitt sterke foredrag med en film som viste dagens Syria. Det gjorde inntrykk på oss alle. Reza avsluttet underholdningen med 2 flotte rapper.

Ungdomsskolen har lagd kaker til salg i pausen i faget mat og helse. Publikum kunne velge mellom suksessterter, pavlova, ostekaker, banankaker, sjokoladekaker, gulrotkaker, karamellkaker, charlotte rousse, brownies, vafler og muffins. I tillegg kokte de pølser og kaffe som ble solgt.

I pausen var det også et stort åresalg med mange flotte premier, som er gitt av foreldre og fra bygdas folk.

I år fikk skolen ny rekord i overskudd. Hele 16 781 kroner kom inn. Det blir i gjennomsnitt 335,62 kr pr elev ved skolen. Det er et fantastisk resultat.

Skolen takker så mye for gevinster, oppmøte, hjelp og pengestøtten som i sin helhet går til TV-aksjonen.

7.klasse var kveldens konfransierer!
Skolen hadde hengt opp utstillinger av elevarbeid i samfunnshuset.
Kakebordet
Kaker for enhver smak.
Konstanse forteller hva kulturskolen skal bidra med.
Mia spilte tverrfløyte.
Natalia spilte tverrfløyte.
Konstanse og Louise-Marie spilte sammen på tverrfløyte.
Theodor og Anna spilte gitar sammen til Taylor Swift.
Karna sang.
Henrik spilte bass.
Konstanse og Emilie sang sammen.
7.klasse fortalte om årets TV-aksjon og Røde kors.
Mohammad fortalte om sitt liv i Syria, om krigen og flukt.
Mohammad viste bilder fra Syria og en film om hvordan det er der nå.
Reza rappet to sanger.
Kakesalget gikk for fullt.