Småtrinnet
Røsvikveien 1522 8220 Røsvik
Telefon: 75685000 mobil:46831186 Faks: - Send oss e-post
Redaktør: Trude Cecilie Gleinsvåg
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
<<<april 2024><<
april 2024
mtotfls
01020304050607
29300102030405
10.trinn: Opplysning trekkfag: Skriftlig eksamen
18.05.2016 kl 09:00
dager
timer
sec
Lykke til!
Gå til Fronter
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Juleavslutning 2017

Årets juleavslutning ble - tradisjonen tro - ei fantastisk flott forestilling foran en fullsatt gymsal.

Hvert års juleavslutning er ett av årets høydepunkt ved Røsvik skole. Dette er ei stor sceneforestilling med ca halvanna times underholdning, for eksempel sceneinnslag som band, solister, sketsjer, foredrag, film m.m Her bidrar elever i alle ledd, og samtlige av skolens elever er delaktige på en eller annen måte. Hvert års 9.klasse er konferansierer og binder det hele sammen. I år var det Malin og Sander som geleidet oss gjennom forestillinga på en utmerket måte.

Arrangementet er et samarbeid mellom skolen og skole-hjem gruppa, og har vært fast tradisjon” i alle år”

Et prosjekt som dette vokser elevene våre på. Å jobbe slik, tverrfaglig og aldersblandet, mener vi er med på å øke elevenes mestring og motivasjon for læring. Opplevelsen av å gjøre dette ilag styrker samholdet blant elevene og øker trivselen på skolen. Det er enormt viktig og har stor verdi!

Årets juleforestilling viste nok en gang at elevene ved Røsvik skole – de imponerer! Hver og en av dem har gjort en kjempeinnsats, og alle har vært like viktige for at sluttresultatet skulle bli så bra! Publikum lot seg imponere stort, og lovordene satt løst etter endt forestilling.

Småtrinnet deltok med sang, band, dramatisering av solsystemet, der elevene var hver sine planeter og fortalte fakta om disse, og de viste en lang film med naturfageksperimenter som de har utført. 3.-4.klasse deltok i høst på Miljøagentenes gå-aksjon til skolen som heter Beintøft. De ble fylkesvinnere og vant en pengepremie på 5000 kroner. Pengepremien ble brukt til å kjøpe utstyr fra Forskerfabrikken til småtrinnet. At premien har kommet til nytte og inspirerer til forskning  - det så vi virkelig i dag! Og siden vi er realfagskommune var det jo midt i blinken å vise fram også noe fra realfagsseksjonen på årets forestilling.

Mellomtrinnet bidro med band, sanger og sketsjer. De sang også sangen de laget til FLL, og det var flott å se dem i Class Kings-utstyret fra FLL.

Ungdomstrinnet bidro med flere bandinnslag og sang, og Røsvikingan fra 8.-9.kl viste forskningspresentasjonen sin fra FLL.

Det er intet mindre enn imponerende å se hva elevene våre får til ilag på et arrangement som dette. Selv om ikke alle elevene stod på selve scenen i kveld, har samtlige deltatt i produksjonen på en eller annen måte. Noen av elevene går på lys/lydproduksjon i kulturskolen, og de har selv rigget og styrt både lys og lyd i kveld på en glimrende måte, under kyndig veiledning av sin kulturskolelærer. Andre var scenearbeidere og teknikere, og andre bidro ellers i arrangementet. Elever og personalet bak har gjort en fantastisk jobb og kan være stolte over egen innsats både før, under og etter forestillingen.

I pausen solgte elevbedriften Folda smått, men flott sine elevprodukter. Det ryktes at salget gikk godt!

Kvelden ble avsluttet med at rektor gav oss alle en julehilsen.

Skolen setter stor pris på at så mange møter opp og fyller salen. Å samles slik en førjulskveld synes vi er en flott tradisjon. Takk for i kveld!

Røsvik skole ønsker alle ei god og fredfull jul!