Velg seksjon Skoleåret 2010/2011
Redaktør: Trude Cecilie Gleinsvåg
Her vil du finne artikler fra skoleåret 2010/2011
Tirsdag 7.juni 2011 hadde hele småtrinnet kun praktisk matematikk på timeplanen

3.-4. klasse lager film!  Se bilder fra i dag, 27.mai 2011:

I dag har 2.klasse lagd små båter i tre på sløyden. Elevene sjøsatte båtene i Røsvikelva.

Fredag 1. april 2011, dro hele skolen til Daja i Sulitjelma.

1. og 2. klasse har vært malemestre i vinter.

22.februar arrangerte Skole-hjemgruppa en annerledes solfest. Tidligere har solfesten vært arrangert på samfunnshuset, med solboller, "familiesolquiz" og lotteri. Da samfunnshuset nå er under ombygging mangler skolen for tiden et stort forsamlingslokale, og av den grunn måtte årets solfest holdes utendørs.

1. og 2. klasse trener og trener på å bli gode skiløpere

8. 9.og 10.klasse har arbeidet med ulike norske artister. I den siste tiden har de hatt framlegg om emnet de har arbeidet med. Elevene fikk utdelt hver sin norske artist/band. De måtte finne stoff og bygge opp fremvisningen slik de selv ønsket. Framføringsform valgte de selv.

3. og 4. klasse var i dag på ski i kroppsøvingstimene. Det var 9 minusgrader og en del vind ute.

Hele småtrinnet har et stort filmprosjekt på gang for tiden. I den forbindelse spilte 2.klasse inn en lengre produksjon tirsdag 15.februar.

3.-4. kl har jobbet med temaene meteorologi, lyd og luft i naturfag nå etter jul

Mellomtrinnet arbeider med et stort prosjekt som heter "Rørstad kirke 250 år". I januar har de satt seg inn i historien til Rørstad, de ulike kirkene som har vært der, nåværende kirke samt steder i fjorden. I mat og helse har de som gammel tradisjonskost som tema for tiden. Dette knyttes også opp mot prosjektet.

I januar har 1. og 2. klasse arbeidet med ull i kunst og håndverkstimene

Torsdag 16.desember arrangerte skole-hjem gruppa ved Røsvik skole årets nissemarsj.

Torsdag 9. og fredag 10. desember hadde småtrinnet juleverksted.

Røsvik skole vant årets bussvettaksjon, og tirsdag 7/12 - 2010 var det klart for overlevering av premien. Røsvik skole  stakk av med førstepremien i bussvettaksjonen 2010. Premien var en pengesjekk på 6000 kr og en buss-reise til en verdi av 6000 kr. Tirsdag 7/12-2010 var representanter fra SB Nordlandsbuss, Trygg trafikk og Nordland Fylkeskommune på besøk og overrakte premien. Med premieoverrekkelsen ble det spandert boller og brus på alle sammen. I tillegg fikk vi overrakt hver vår refleksvest og buff. Fokus i aksjonstiden har vært bussvettregler og trafikkregler generelt. Videre fremover skal skolen fortsatt ha fokus på dette.

Fredag 3.desember hadde mellomtrinnet juleverksted.