Vedlegg
TL - Trivselsprogrammet

Med Trivselsprogrammet legger vennlige og mobbefrie trivselsledere fra 4.-10. trinn til rette for økt aktivitet i matfriminuttene. Ca 1000 skoler i Norge, Sverige, Danmark og Island benytter Trivselsprogrammet. Det er representert i alle landets fylker og i mer enn 160 kommuner (Norge).

Trivselsprogrammets mål er å:
● fremme økt og mer variert lek/aktivitet i storefriminuttene
● legge til rette for at elever skal kunne bygge gode vennskapsrelasjoner
● redusere konflikter blant elever
● fremme verdier som inkludering, vennlighet og respekt
● fremme økt og mer aktivitet i undervisningen

På Sandved skole er det elevene i 4. -7. klasse som blir nominert til å være TL-leder. Elevene blir nominert av medelever i klassen og kriteriene er at de er vennlige, mobbefrie og gode forbilder i friminutt og timer. TL-lederne har ansvar for å gjennomføre en aktivitet to ganger i uken i matfriminuttet.

I starten av hvert semester pleier vi å delta på lekekurs i Sandneshallen i sammen med andre naboskoler. Her blir vi bedre kjent, samt lærer leker som vi kan bruke ute i friminuttene. Det nomineres nye TL-ledere to ganger i året.