Besøksadresse Haugen 27 4323 Sandnes Telefon: 51338200 Send oss e-post
Postadresse Postboks 583 4302 Sandnes
Redaktør: Elisabeth Aksnes
Gå til Its Learning
I to dager har vi hatt besøk fra den kulturelle skolesekken med fantastiske dansere fra Absence. De fortalte oss eventyret om Askeladden og brødrene gjennom dans og masse humor. Der vi blant annet får møte de tre bukkene Bruse. Eller de tre tullebukkene. Og en nydelig prinsesse. Vi storkoste oss.

Denne uka får alle elevene på 3. til 7. trinn informasjon om årets Kongesommer med hjem i sekken

I løpet av november skal elevene på 5. - 7. trinn svare på spørsmål fra elevundersøkelsen.
Mer informasjon finner dere i lenka:
Elevundersøkelsen

I vedlegget finner du skjemaet om leksehjelp som ble sendt ut i ranselpost til 5.-7.trinn. Vi håper mange elever ser nytten i det frivillige tilbudet

Bestilling av skolemelk, yoghurt og frukt gjøres ved å bruke disse linkene:

Noen av dere foresatte har etterlyst numrene til arbeidsrommene til lærerne på hjemmesiden. Disse er nå lagt under lenker på klassesidene. Men lærerne er oftest i klasserommene eller driver med pedagogisk utviklingsarbeid. Telefonene er altså sjelden bemannet. Så derfor, send transpondermelding og be læreren om å ringe. Det er nok det letteste.

Skolehelsetjenesten er et gratis tilbud til alle elever på barneskolen, ungdomsskolen og på videregående skole. Les mer om hva skolehelsetjenesten har å tilby!

Helsesykepleier ved Sørbø skole er Marieke Gjedrem.

Selv om sommerferien er en tid der alle i utgangspunktet koser seg, kan barn og unge oppleve vanskelige ting, de kan bli lei seg eller redde. Da er det lurt å snakke med en voksen man stoler på. Det går også an å ringe telefonnummer 116111 (alarmtelefon for barn og unge) eller 90541321 (barnevernsvakten i Sandnes) hvis du trenger å snakke med en trygg voksen.

God sommer!