Publisert: 23. april 2024 | Sist endret: 23. april 2024 | Forfatter: Birgit Sætrenes Hillesund

Sommerferie med Agder Røde Kors - 2024

Ferie for alle er et gratis ferietilbud for barn og barnefamilier med presset økonomi.
Mange barnefamilier i Norge har av ulike grunner ikke mulighet til å ta med familien på ferie.
Ferie for alle har derfor siden 2001 gitt tilbud om gratis ferieopphold for barnefamilier.
Ferie for alle skal bidra til sosial deltakelse og utvikling, nettverksbygging og inkludering. Ferie for alle retter seg mot familier som har så begrenset økonomi at de ikke klarer å finansiere ferie- og fritidsopplevelser på egenhånd.
Tilbudet retter seg mot familier som har minst ett barn i barneskolealder, 6-13 år. Familiene kan ikke ha tilsvarende tilbud og økonomien må ha vært svak over tid. Deltakerne må kunne snakke norsk og ha bodd minimum 3 år i Norge.

Familier som ønsker å delta på Ferie for alle, må kontakte NAV, skolehelsetjenesten, barnevernstjenesten eller andre offentlige hjelpeinnstanser der de bor.

Les mer her : Ferietilbud fra Røde Kors