Installasjon av jentene i 7b
Publisert: 16. februar 2024 | Sist endret: 16. februar 2024 | Forfatter: Lisbeth Ausland

Street Art - Garnbombing på 7.trinn

I kunst og håndverk har vi jobbet med samtidskunst etter jul. Spesielt har vi jobbet med den dagsaktuelle sjangeren graffiti, som en form for gatekunst vi oftest finner i offentlige rom. Den har gitt sitt utspring til blandt annet garnbombing verden over, noe vi har grepet fatt i på trinnet. Det hele resulterte i et fellesprosjekt mellom klassene som vi nå har utsmykket skolens fellesareale med.

Garnbombing var en gøyal og interresant kunstbevegelse å lære om. Siste dagen før en velfortjent vinterferie kom verkene våre opp!

Noe blir værende som utsmykking fra trinnet, mens noe går ned et par uker før påske..