John Allansgate 2 6509 Kristiansund
Telefon: 71 57 55 50 Send oss e-post
Redaktør: Elin L. Lyngstad
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Calendar
Title and navigation
<<<mars 2024><<
mars 2024
mtotfls
01020304050607
Informasjon om skolens miljøveiledere

Hva er en miljøveileder:
Miljøveiledere arbeider for at alle elever skal ha et trygt og godt skolemiljø som fremmer helse, trivsel og læring. Dette er en rett som elevene har krav på etter Opplæringsloven § 9 A-2.
Et slikt miljø kalles på fagspråket for et psykososialt miljø. Et godt psykososialt miljø er helt avgjørende for god faglig og sosial utvikling (FO: Sosialfaglig kompetanse i skolen, 2019).
Allanengen barneskole har i dag fem miljøveiledere som arbeider for et godt psykososialt miljø. Dette gjør vi ved å tilrettelegge, forebygge og veilede. Vi veileder både elever, ansatte og foresatte.

Noen eksempler på hva miljøveilederne gjør:
Hjelper elever som har en funksjonsvariasjon.
Veileder og hjelper til på områder som handler om psykisk helse, det sosiale eller emosjonelle.
Gir nødvendig hjelp, motivasjon og støtte i klasserommet eller andre steder på skolen.
Iverksetter tiltak som skal hjelpe individet eller større grupper.
Bidrar til å sette foresatte i kontakt med andre støtteapparater eller instanser.
Gjennom en skoledag finner du miljøveilederne i på alle klassetrinn, hvor vi jobber med enkeltelever eller generelt i klasserommet. Vi er også på skolefritidsordningen.

Hvem er miljøveilederne:
Miljøveilederne på Allanengen barneskole kommer fra ulike utdanninger, men alle utdanningene har felles hovedvekt på sosialfaglig kompetanse.

Cecilie Berge, barnevernspedagog.
Kristin L Jakobsen, sykepleier.
Sugan Thevarajah, ergoterapeut.

Fredrik Kvinge Hansen, barnehagelærer.
Bjørnar Skoglund, vernepleier.

Kontakt oss:
Dersom du ønsker å snakke med oss, kan du sende oss en e-post eller snakke med oss på skolen. Vi har taushetsplikt.

Cecilie Berge: cecilie.berge@kristiansund.kommune.no
Fredrik K Hansen: fredrik.kvinge.hansen@kristiansund.kommune.no