John Allansgate 2 6509 Kristiansund
Telefon: 71 57 55 50 Send oss e-post
Redaktør: Elin L. Lyngstad
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Calendar
Title and navigation
<<<april 2024><<
april 2024
mtotfls
01020304050607
29300102030405
Miljøveilederteamet

Informasjon om skolens nystartede miljøveilederteam.

Hva er en miljøveileder:

Miljøveiledere arbeider for at alle elever skal ha et trygt og godt skolemiljø som fremmer helse, trivsel og læring. Dette er en rett som elevene har krav på etter Opplæringsloven § 9 A-2.

Et slikt miljø kalles på fagspråket for et psykososialt miljø. Et godt psykososialt miljø er helt avgjørende for god faglig og sosial utvikling (FO: Sosialfaglig kompetanse i skolen, 2019).

Allanengen barneskole har i dag fire miljøveiledere som arbeider for et godt psykososialt miljø. Dette gjør vi ved å tilrettelegge, forebygge og veilede. Vi veileder både elever, ansatte og foresatte.

Noen eksempler på hva miljøveilederne gjør:

• Hjelper elever som har en funksjonsvariasjon.
  • Veileder og hjelper til på områder som handler om psykisk helse, det sosiale eller emosjonelle.
  • Gir nødvendig hjelp, motivasjon og støtte i klasserommet eller andre steder på skolen.
  • Iverksetter tiltak som skal hjelpe individet eller større grupper.
  • Bidrar til å sette foresatte i kontakt med andre støtteapparater eller instanser.
  • Gjennom en skoledag finner du miljøveilederne på alle klassetrinn, hvor vi jobber med enkeltelever eller generelt i klasserommet. Vi er også på skolefritidsordningen.

Hvem er miljøveilederne:

Miljøveilederne på Allanengen barneskole kommer fra ulike utdanninger, men alle utdanningene har felles hovedvekt på sosialfaglig kompetanse.

Sugan Thevarajah, ergoterapeut

Stine M. Blakstad, sosionom

Cecilie Berge, barnevernspedagog

Bjørnar Skoglund, vernepleier

Kontakt oss:

Dersom du ønsker å snakke med oss, kan du sende oss en e-post eller snakke med oss på skolen. Vi har taushetsplikt.

Cecilie Berge: cecilie.berge@kristiansund.kommune.no

Stine M. Blakstad: stine.margrethe.sivertsen.blakstad@kristiansund.kommune.no