Hovedadresse Sandven 1 3656 Atrå Telefon: 41 70 04 13 Send oss e-post
SFO Sandven 1 3656 Atrå Telefon: 469 50 396 - 469 41 279
Redaktør: Jørn Langeland
AleneMalene og drømmebrillene av Randi Mossing

I dag har 1 - 4. trinn hatt besøk av eventyrfortelleren Randi. Elevene har fått være med inn i en verden hvor nåtid og historien om verdensarven blir formidlet på en slik måte at alle elevene var engasjerte i eventyret. De ble også  inviterte til å delta i sang og fortellingen.

Malene er ei jente som ikke har noen venner. Hun tenker at om hun bare kan få seg penger så går det ann å få kjøpt seg noen venner...En natt etter hun har lagt seg og moren tror hun sover så stikker hun av og bryter seg inn i kraftsasjonen på Vemork. Der møter hun ei flue som heter Børre. Børre bor i brødskive i en nisteboks. Men Børre kan ikke fly, og han er redd for kråka Kåråna Blu. Hun møter også Sam Eyde og forsker Birkeland. De flotte illustrasjonene som er laget av Bergljot Hals forsterket eventyret om Alene Malene.

Main Image
Bilde 1 av 5