Hovedadresse Sandven 1 3656 Atrå Telefon: 41 70 04 13 Send oss e-post
SFO Sandven 1 3656 Atrå Telefon: 469 50 396 - 469 41 279
Redaktør: Jørn Langeland
"Vi er alle forskjellige"

Hvordan kan vi synliggjøre at alle er forskjellige? Vi på 2. trinn hadde en idé.

I uken som gikk hadde vi på 2. trinn fokus på at alle er forskjellige, og ville synliggjøre dette på en måte som var både morsom og kreativ. Vi snakket mye om hvordan vi er forskjellige og elevene kom frem til at vi er forskjellige på mange måter. Både i utseende, personlighet og interesser, det fine med å være forskjellige er at vi passer så godt sammen. Vi kan ta vare på hverandre, hjelpe hverandre og ha det gøy sammen, og hva passer vel bedre for å vise dette enn å lage hver vår puslebrikke? Elevene satte i gang med stor iver og tegnet sin egen puslebrikke, de kunne lage den akkurat slik de selv ville med sine egne favorittfarger og ting de liker å gjøre på fritiden. De fikk klippe ut selv og lærer laminerte slik at de kan tas med hjem etter hvert. Dette blei kjempefin pynt på veggen i klasserommet, og det minner elevene på at selv om vi kan være uenige innimellom så gjør ikke det noe, og vi klarer å ta hensyn til at vi er ulike.