Hovedadresse Sandven 1 3656 Atrå Telefon: 41 70 04 13 Send oss e-post
SFO Sandven 1 3656 Atrå Telefon: 469 50 396 - 469 41 279
Redaktør: Jørn Langeland
Kanotur til Tjågevatn

I to dager har 9.trinn kost seg på padeltur til Rismyrøya, og både været og stemningen var upåklagelig!

Vi kom med god tyngde gjennom alle de aktuelle kompetansemålene som gjaldt både mat og helse, kroppsøving og samfunnsfag. Ved bruk av kart og kompass orienterte elevene seg fram i ukjent farvann og padlet fra punkt til punkt mot målet. 2.verdenskrig-tematikk var en rød tråd gjennom hele turen, med et pågående rollespill med dekknavn og hemmelig angivere i blant oss. Også krigshelter må ha mat, og det ble laget kålrabi-biff fra oppskrift anno 1945, og jammen ble det også nyfisket ørret og abbor på menyen.

Kvelden vant over dagen til slutt, men lot solnedgangen få vise seg fra sin beste side først. Og som om ikke det var nok naturopplevelser for en dag - så stod orrfuglene for godnatt-sangen denne kvelden.
Turen i sin helhet er vårinnslaget i skolens friluftsliv-plan for ungdomstrinnet, og på 10.trinn venter den siste prøvelsen - nemlig vinterturen.
Main Image
Bilde 1 av 24