Hovedadresse Sandven 1 3656 Atrå Telefon: 41 70 04 13 Send oss e-post
SFO Sandven 1 3656 Atrå Telefon: 469 50 396 - 469 41 279
Redaktør: Jørn Langeland
Uteøkter med 8. klasse

Alle elevene på 8. trinn har Fysisk Aktivitet og Helse som valgfag. Vi har brukt de første øktene til uteaktiviteter som krever samarbeid.
Den første økta utendørs gikk med til bålfyring. Elevene fikk først en teoretisk gjennomgang av hva som var lurt å tenke på når man skal lage bål. Huskeregler som "smått er godt" og "tørt er sprøtt" er viktig for å sikre at man får fyr. Deretter ble elevene delt i grupper og målet var å få fyr på bålet med en fyrstikk.
Kun en gruppe måtte ty til litt flere fyrstikker, så elevene gjorde en god jobb!

Neste økt gikk også med til en samarbeidsoppgave: Lag et Land art bilde som skal vise samarbeid og inkludering. Elevene fikk 20 minutter til å ferdigstille bildene. Etter endt økt ble det grillet marshmellows i uteklasserommet.
Main Image

Bilde 1 av 18