Velg seksjon Forside
SFO Sandven 1 3656 Atrå Telefon: 469 50 396 - 469 41 279
Redaktør: Jørn Langeland
Ny rektor på klassebesøk

Første dag på jobb har gått med til å besøke elevene i Atrå.
Fredag besøker jeg elevene som sogner til Hovin.
Mitt førsteinntrykk er topp, her kom det gode spørsmål, og det skjedde mye spennende i 1. klasse.

Elevene er de viktigste på en skole, derfor måtte jeg i dag bli kjent med elevene.
Håpet er å kunne navn på elevene i løpet av en måned eller to, og at de skal vite hvem rektor er.

Her er noe av dialogen jeg hadde med elever på 1. - 10. trinn.
Siden rektor Kjersti Folkvang har fått ny jobb, er jeg nå jeg rektorvikar.
Her ble jeg konfrontert med upresist språk fra en 8. klassing: "Hvis Kjersti ikke kommer tilbake, er du vel ikke vikar?"
Så da måtte vi korrigere at det riktige ordet er "Konstituert rektor".

Planen er å være konstituert rektor frem til ny rektor er tilsatt fra 1. august.

Jeg takket ja til å være rektor av flere grunner.
- For det første, så må alle skoler ha en rektor.
- For det andre så har Atrå den flotteste skolen i Tinn.
- For det tredje er det her en finner verdens flotteste skolegård.

På runden kom det mange gode spørsmål:

- Er du strengere enn Kjersti?
- Har du jobbet her før?
- Kjenner du mamma og papp?
- Hvor gammel er du?
- Så du skal ikke jobbe her "forever"?

I første klasse boblet det av engasjement, der hadde de nemlig hatt bokstavjakt.
Da jeg kom på besøk var jakten over og alle hadde "fanget/fått" hver sin kopp med bokstavkjeks.
Den gleden over å mestre å lage ord, klare å få lest de var inspirerende å være vitne til.

Ordene var mange og kreative, noen kjente og noen helt nye.
ÆRE, BOT, ØRE, REXLDIO, SOL, LAM med mer. Dette var så spennende at vi må lage en egen sak med bilder på nettsiden.
Dermed håper jeg at jeg har min ÆRE i behold når min gjesteopptreden i Atrå er over, ellers kan det vanke en BOT.

Ser frem å besøke Hovin til fredag, og til å bli bedre kjent med dere alle sammen, og ønsker alle et godt nyttår!

Hilsen rektor Jørn