Hovedadresse Sandven 1 3656 Atrå Telefon: 41 70 04 13 Send oss e-post
SFO Sandven 1 3656 Atrå Telefon: 469 50 396 - 469 41 279
Redaktør: Jørn Langeland
Bokstavfest på 1.trinn!

1.trinn har jobbet seg gjennom hele alfabetet, det måtte feires med bokstavfest!

Elevene på 1.trinn ble overrasket med bokstavfest i dag :) De har jobbet hardt og iherdig hele høsten med å lære seg alle bokstavene.

Vi startet festen med en bokstavjakt. Alle fikk hvert sitt bokstavbrett og gul og en sort farge. Sammen med en læringsvenn skulle de gå på bokstavjakt i klasserommet, i garderoben og på torget. Bokstavene de fant var enten gule eller sorte og de måtte fargelegge bokstaven på brettet i riktig farge. Hvis de farget riktig, endte de opp med en smile-emoji. Det var mye bevegelse og godt samarbeid mens de jobbet med dette.

Den andre aktiviteten var å bruke bokstavkjeks til å lage ord. Ordene de lagde måtte de skrive i skriveboka. Mange greide å lage hele ni eller ti ord av kjeksene sine, noen oppfant også helt nye ord. Vi sender inn til Språkrådet og søker om godkjenning ;) Etter godkjent utførelse av oppgaven fikk alle spise kjeksene sine.

Den aller siste aktiviteten var en bokstaver-i-ballong oppgave. Alle fikk en ballong hver som hadde lapper med bokstaver inni. Elevene måtte sprekke ballongen ved å bruke kroppen sin og så sette sammen bokstavene til navnet på en i klassen. Navnet skrev de i skriveboka pluss at de måtte skrive to eller tre fine ting om den personen.

Helt til slutt fikk alle på litt høytidelig vis utdelt en medalje som bevis på at de nå er ALFABETMESTERE. Gratulerer til alle alfabetmesterne på 1.trinn!

Main Image

Bilde 1 av 15