Hovedadresse Sandven 1 3656 Atrå Telefon: 41 70 04 13 Send oss e-post
SFO Sandven 1 3656 Atrå Telefon: 469 50 396 - 469 41 279
Redaktør: Jørn Langeland
Creperie de Uteskole

I dag var skogen fylt av glade barnestemmer og nydelige lukter fra pannekakeverkstedet vårt i uteklasserommet.

2.trinn og 7.trinn har hatt uteskole sammen i dag og på planen sto pannekakesteking, dansing av BlimE-dansen og frilek. Klassene har hatt oppgaver denne uka som forberedelse på uteskolen. 2.trinn brukte norsktimen på mandag til å bruke lesestrategien letelese for å finne ut hvilke ingredienser man må ha for å lage pannekaker i en tekst i norskboka. De måtte også skrive lister til elevene på 7.trinn med hva som skulle i pannekakene.

Elevene på 7.trinn brukte så sine matematiske kunnskaper til å beregne og regne ut hvor mye røre vi behøvde for å lage pannekaker til nesten 40 elever. Kan si så mye som at utregningene stemte meget bra og at det ble pannekaker til alle! De måtte også skrive handleliste til lærerne med korrekte mengder. 7-klassingene var gode hjelpere for de yngre under stekingen. De veiledet, viste og hjalp til der det var nødvendig. En fin avslutning rett før høstferien, vi håper på flere slike fine turer i skogen sammen :)

Main Image
Bilde 1 av 8