Hovedadresse Sandven 1 3656 Atrå Telefon: 41 70 04 13 Send oss e-post
SFO Sandven 1 3656 Atrå Telefon: 469 50 396 - 469 41 279
Redaktør: Jørn Langeland
Deka har bursdag!

På fredag hadde vi bursdagsfest for ti tallet Deka. Førsteklasse har nå lært tallene opp til ti, og dette måtte feires sammen med andreklassingene. Elevene kunne kle seg ut som en av noomene(tallene), så denne dagen var det mange fargerike elever på skolen. Vi startet dagen med speed stasjoner, ett for hvert tall vi har lært. Stasjonene bestod blant annet av ludo, matteoppgaver, tellebestilliing, yatzy, bowling med tall, telling og regning, gymaktiviteter og alle noomene fikk seg et etterlengtet skumbad!

Andre klasse gjorde en meget god innsats i gruppene, hvor de både leste og veiledet førsteklassingene. Førsteklassingene imponerte med kunnskapene sine i matteoppgavene. Vi var alle enig i at det er ingen bursdag uten kake. Så på siste stasjon spiste vi en deilig noomkake laget av Katrine. Vi er veldig stolt av den flotte innsatsen alle elevene gjorde denne dagen.

Et lite innblikk i en vellykket matematikkdag på småtrinnet.
Main Image

Bilde 1 av 31