Tirsdag var 8. og 9. klasse på olabilløp i rulleskiløypa på Leknes. Der konkurrerte de både i tid i løypa og design på bil.
8. klasse stilte med bilen "Mariokart" og 9. klasse med bilen "Bøstadrussen". Det er arbeidslivsfagselevene i begge klasser som har bygget bilene som et prosjekt i faget. Bilene gjorde det veldig bra i konkurransen. Det ble dobbelt opp på pallen i fartskategorien der 8. klasse vant og 9. klasse kom på andreplass!
Begge biler fikk også hederlig omtale i designkategorien.
Takk til Leknes skole for et flott arrangement!