1. trinn
Buggelandskogen 5 4324 Sandnes
Telefon: 51336510 Send oss e-post
Redaktør: Janicke Søfteland
Lag og foreninger i bydelen
Bogafjell skolekorps
Bogafjell idrettslag
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Kjekt med byplanlegging

Mandag og tirsdag var 7.trinn så heldige å få delta på utstillingen "Byplansjefene" som DKS har ansvar for. Se mer info nedenfor hva utstillingen gikk ut på.

Elevene hadde en halv dag med workshop og syns det var helt topp og lærerikt.

" Me visste ikkje at det va så møje å tenka på når en ska bygga ein by:)"

Formidleren skrøt av engasjementet til 7.klassingene våre!

Mer om utstillingen fra nasjonalmuseet:

Utstillingen ”Byplansjefene” lar elevene jobbe med byggesett som får dem til å reflektere rundt våre byomgivelser. Hva er en god by? Hvorfor ser byene ut slik som de gjør? Hvordan burde de ha vært? Utstillingen er et spennende og interessant hjelpemiddel på veien mot de definerte målene for forståelse av arkitektur. Gjennom prosjektering og utprøving får elevene en dypere forståelse for byplan og arkitektur, der de selv trer inn i rollen som byplansjefer. Elevene tilegner seg kunnskap om, og reflekterer rundt byer, gater, plasser og bygninger med forskjellige funksjoner. De vil få en større kulturell, samfunnsmessig og formal forståelse av våre bygdeomgivelser,  som igjen vil åpne opp for viktige diskusjoner som pågår i samfunnet elevene selv er en del av.

Main Image
Bilde 1 av 20