Besøksadresse Fagerlidal 100 9325 BARDUFOSS Telefon: 93468824 Send oss e-post
For ansatte
Pålogging
Fagdag i matematikk

Torsdag 27/2 var det fagdag i matematikk for hele skolen.
Torsdag 27/2 var det fagdag i matematikk for hele skolen. Tema for fagdagen var problemløsning, der elevene skulle fordype seg i en stor oppgave, og der de skulle oppdage at det fantes flere måte å løse oppgaven på – ikke bare én. Lærerne skulle ikke foreslå løsninger eller bruk av konkreter/hjelpemidler: dette skulle elvene finne ut selv, eller ved hjelp av læringspartner. Veldig fin aktivitet rundt i klassene, med gode matematiske diskusjoner! 4. klasse hadde en oppgave der de skulle finne ut hvor mange meter med melk en elev drakk, hvis man stilte melkepakkene inntil hverandre, og drakk melk hver dag på skolen i 10 år. Og som et lite, klokt hode sa: "Ja, men vi går jo ikke på skolen hver dag! Da må vi først finne ut hvor mange skoledager det er i et år!".
Main Image
Bilde 1 av 29