Artikkel
Redaktør: Gro Slåttelid
Gå til Its Learning
Kinderegg til barnehager fra FBU – september 2017

Husk at fristen for innmelding av behov for tiltak inn under«Tilskuddsordningen….» er onsdag 20.september!!

Her finner du søknadsskjemaet.

Ta kontakt med vår avd.leder Xuan Nguyen om du trenger mer informasjon!

xuan.nguyen@sandnes.kommune.no – 51 77 33 10

Aktuelt kompetansetilbud for barnehager:

Overgang barnehage/skoleKurssted:

Holbergsgate 15, 2. etg

Kursholder: Gunhild Vesterdal Tjessem

Målgruppe: pedagoger og barnehagelærere som er ansatt i Sandnes kommune

Kursbeskrivelse: En blir kjent med Sandnes kommune sin plan for overgang fra barnehage til skole ogovergangsskjemaet som nyttes. Hvordan gjør en dette i praksis og hvorfor er denne informasjon viktig å gitil skolen?

Kursinnholdet vil være preget av den nye Rammeplanen (gjeldende fra 1. august 2017):Les mer og meld deg på i Kompetanseportalen! Og kurset er gratis ☺

Sandnes er fokuskommune for NAFO

Sandnes kommune er en av NAFOs fokuskommuner. Det vil si at Sandnes kommune og NAFO har etgjensidig samarbeidsforhold. Sandnes kommune kan nyttiggjøre seg NAFOs kompetanse og erfaring, blantannet gjennom veiledning. Sandnes kommune bistår og følger opp fokusvirksomhetene i planlegging oggjennomføring av utviklingsprosjekter. Skoleeiere/barnehageeiere sørger for at fokusvirksomhetene fårspredd sin kompetanse til andre skoler og barnehager i området.Mer informasjon vil komme på vår hjemmeside.

PS:

Husk også at dere kan abonnere på hjemmesida vår!

Kinderegg til barnehager fra FBU– september 2017