Jernbaneveien 24 4306 SANDNES
Redaktør: Gro Slåttelid
Gå til Its Learning
Planleggingsdag på FBU

Begge avdelingene hadde planleggingsdag tirsdag 2.januar.

Barnehageavdelingen hadde tema «Muntlige og tospråklige fortellinger» om å fortelle eventyr, myter og andre historier til barn.

Dagen ble ledet av Marianne Stenerud, og hun hadde også med seg Kasia Kolska som forteller.

De tospråklige fagarbeiderne og assistentene fikk gode tips, arbeidet med øvelser og verktøy for hvordan de kan formidle historier alene eller sammen på to ulike språk. Det var øvelser i å huske, gjenfortelle, forandre, sette sitt personlige preg på historiene og å gjøre dem levende og spennende å høre på.

Gjennom kurset fikk de lære flere korte eventyr som de med glede kan bruke i barnehagene etterpå.

Barnehageavdelingen var svært godt fornøyd med planleggingsdagen og glad for å ha fått påfyll til arbeidet sitt i barnehagen.

Skoleavdelingen arbeidet med naturfag.

Tema var mål for faget, sentrale ord og begrep, undervisning ved hjelp av norsk og morsmål, og digitale tospråklige ressurser i naturfag.

Underveis var oppgaven å knytte det faglige til å jobbe med reflekterende og metakognitiv tenking hos elevene.

Lærerne arbeider denne vinteren med å bli godt kjent med læringsstrategier og å integrere det i undervisningen.

Main Image
Bilde 1 av 7