Jernbaneveien 24 4306 SANDNES
Redaktør: Gro Slåttelid
Gå til Its Learning
Lærende nettverk

Noen ganger i året inviterer FBU alle skolene i Sandnes kommune til lærende nettverk. Denne gangen var det Inkluderende læringsmiljø som var temaet for dialogkonferansen. To elever og lærer, Brit Niemi, på Øygard ungdomsskole delte erfaringer om hvordan de jobber med faglig og sosial mestring og tilhørighet.
En av deltakerne på samlingen skriver dette: «Alltid godt å bli minnet på sammenhengen mellom profesjonsfellesskapet, utvikling av inkluderende læringsmiljø (Overordnet del),og at vårt oppdrag gjennom nettverksdeltakelse er å spre innholdet i samlingen ut i eget personale/egen ledelse. Kjekk organisering av dagen med forelesning, praksiseksempler og gruppearbeid sammen med “nye” kollegaer i Sandnesskolen. Det å sette fokus på inkluderingsbegrepet i et teoretisk lys var lurt. Da hadde vi “rett forståelse” med oss videre i grupperefleksjon. Modige elever og lærer Brit. Kjekt å høre på gjengen fra Øygard. En liten “vekker”! Grupperefleksjon sammen med andrespråkslærere er nyttig for oss som sitter i ledelsen. Vi får nye perspektiver og nyttige innspill.