Jernbaneveien 24 4306 SANDNES
Telefon: 51337700 Send oss e-post
Redaktør: Gro Slåttelid
Gå til Its Learning
Informasjonsmøte om Prosjekt "Rekruttering av minoritetsspråklige barn i barnehagen" og Åpen internasjonal kulturbarnehage

Prosjektleder Åse Alstad inviterte styrerne fra alle de åpne barnehagene i Sandnes kommune til et informasjonsmøte om prosjektet "Rekruttering av minoritetsspråklige barn i barnehagen", og tiltaket med ny kommunal Åpen internasjonal kulturbarnehage. Åse presenterte også de nye faktabrosjyrene på 11 forskjellige språk som blir tilgjengelig på FBU og Sandnes kommune sine nettsider. De som hadde anledning til å komme på møte var fraTripp trapp åpen barnehage (Hana kirke), styrer Siv Mari Halvorsen,  Knøttene åpne barnehage (Riska menighet), Styrer Heidi Vigre Sinnes og Åpen internasjonal kulturbarnehage (Sandnes kommune), Marianne Andreassen. Bogafjell åpne barnehage (Bogafjell kirke) kunne ikke komme. Vi fikk utvekslet en del erfaringer og kunnskap. Alle håpet på å få til mer samarbeid.

FBU har også oversatt beskrivelser av hva en åpen barnehage er til flere språk. De kan man finne her: